مسابقه آنلاین طراحی چادر اربعین و مانتو عبایی در ساری برگزار شد

اوشیب نتاج گفت: اولین جشنواره مجازی مد و لباس ایرانی با محوریت چادر اربعین و مانتو عبایی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ساری برگزار شد و کارآموزان مجتمع فنی تهران نمایندگی ساری با طرح جدید مانتو عبایی در این جشنواره شرکت کردند.

«زهره اوشیب نتاج»،  امروز (28تیر) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، از شرکت در اولین جشنواره مجازی مد و لباس ایرانی « عفاف و حجاب با محوریت چادر اربعین و مانتو عبایی» به همراه سه تن از کارآموزان این مجموعه خبر داد و گفت: در مجتمع فنی تهران نمایندگی ساری، رشته‌های زیادی تدریس می‌شود که یکی از دپارتمان‌های آن طراحی مد و لباس است.

 

سرپرست گروه مد ولباس مجتمع فنی تهران نمایندگی ساری افزود: در جشنواره عفاف و حجاب سه نفر از طراحان ما از روز پنج‌شنبه ۲۶ تیرماه سال جاری، با ارائه طرحی، به تصویرسازی و تولید آن پرداختند که سرانجام در جمعه‌شب، طرح مانتو عبایی آماده ارسال به تهران شد.

 

 اوشیب نتاج با اشاره به شرکت‌کنندگان مرکز مازندران در این جشنواره مجازی، اعلام کرد: فاطمه عبایی عمران، در بخش تصویرسازی، مهدیه عابدیان در بخش الگوسازی، خدیجه احمد پناه در قسمت دوخت، طراحی مانتوی حجاب عبایی را بر عهده گرفتند.

این سرپرست طراحی دوخت لباس، عنوان کرد: در همه مراحل از طراحی تا دوخت از اقدامات فیلم‌برداری شد،  سی دی،  لباس و طرح برای ارائه به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران تحویل داده خواهد شد، تا پس از بازنگری و تدوین و تائید به تهران ارسال‌شده و در مرحله داوری قرار بگیرد.

 

 کارشناس ارشد طراحی پارچه و لباس یادآور شد: این اولین مسابقه مجازی مد و لباس کشور با محوریت چادر اربعین و مانتو عبایی است که  گروه‌های دو یا سه‌نفره می‌توانند در آن شرکت کنند، که گروه ما متشکل از سه نفر از کارآموزان مجتمع فنی تهران نمایندگی ساری از همان واپسین لحظات فراخوان دست‌به‌کار شدند.

 

اوشیب نتاج گفت: فصل امتحانات و کرونا نتوانست موجب عدم حضور ما در این جشنواره باشد، گروه ما کار مانتو عبایی اینکه لباس باحجابی است، به‌صورت مجلسی و بلند با تزیین سنگ‌دوزی انتخاب کرد، جنس پارچه هم‌خانواده چادر و رنگ آن مشکی است.

 

سرپرست گروه مد و لباس مجتمع فنی تهران نمایندگی ساری ابراز کرد: هزینه دوخت لباس در این جشنواره تا سقف ۵۰۰ هزار تومان از تهران تأمین می‌شود، به برندگان این جشنواره ضمن اهدای لوح سپاس، جوایز نقدی پرداخت خواهد شد.

 

وی متذکر شد: برگزاری این جشنواره‌ها فرصت خوبی است، بسیاری از گروه‌های ما آمادگی شرکت دارند، در مازندران بیشترین تعداد طراحان کشور راداریم که علاقه‌مند هستند در قالب مسابقه با فضای کار طراحی عفاف و حجاب آشنا شوند، پیشنهادم این است که طراحان ما در سطح کشور با طرحان جهادی عفاف و حجاب ارتباط بگیرند.

 

اوشیب نتاج اضافه کرد: فعالیت زنان محجبه باید بیشتر دیده شود و حضور بیشتری داشته باشند، برگزاری این مسابقات یکی از این موقعیت‌ها است، نوجوانان ما از خانواده مذهبی باید فعالیت خانم‌های محجبه را ببینند و بدانند باحجاب هم می‌شود فعالیت داشت.

 

وی با بیان اینکه عده ای معتقدند بیشتر افراد جامعه بدحجاب هستند، افزود:  فکر می کنم چادری ها دیده نمی شوند اکثر خانم های محجبه ساعات کارشان پر است و اکثرا در خیابان نیستند.

کد خبر 950388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha