​اجرای طرح نشاط معنوی به صورت مجازی در بقاع متبرکه استان

حجت الاسلام آسوده از اجرای طرح نشاط معنوی به صورت مجازی به منظور غنی سازی اوقات فراغت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام«محمد رضا آسوده»  با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی به صورت مجازی در جمع خبرنگاران گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت افراد جامعه و تاکید مسئولان بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی این طرح به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بر استفاده از ظرفیت مبلغین جهت اجرای طرح نشاط معنوی به صورت مجازی افزود: این طرح در سال جاری به جهت شرایط حاکم بر جامعه به صورت مجازی و با استفاده از ظرفیت ۷ مبلغ بومی و در ۱۵ بقعه انجام می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه این طرح یکی از کار ویژه های اداره کل اوقاف و امور خیریه در سال های اخیر بوده است اظهار کرد: طرح نشاط معنوی به منظور غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان در بقاع متبرکه اجرا می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح هر ساله با استقلال گسترده جوانان و نوجوانان روبرو بوده است افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و اهیمت  سلامت  افراد کلاس های آموزشی و فرهنگی این طرح به جای حضور کودکان و نوجوانان در بقاع متبرکه در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام آسوده در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: به منظور اجرای مطلوب این برنامه از ظرفیت ۷ نفر از مبلغین بومی در امامزادگان  احمد بن علی(ع)فراهان، سید منصور (ع)زرندیه، سید مسعود (ع)خنداب، فاطمه صغری (س)آشتیان، سید محمد (ع)تفرش، فضل و یحیی (ع)محلات، امامزادگان آستانه (ع)شازند، سید اسحاق(ع) و سید حسین (ع)ساوه، قتلگاه و زبیده خاتون (س)دلیجان، ابوطالب (ع) و عبدالعلی (ع)خمین، عبدالله و آمنه خاتون (ع) و محمد عابد (ع)اراک استفاده می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به راه اندازی کانال شمیم افق اشاره کرد و ادامه داد: این کانال به منظور تامین محتوا توسط بقاع متبرکه ایجاد شده و محتوای مورد نیاز توسط مدیران مربوطه و مبلغین تامین می شود.

 

وی ارائه سخنرانی های کوتاه با محورهای مختلف فرهنگی، دینی، آموزشی، برگزاری مسابقات مختلف، ارائه مشاوره مجازی را از جمله مطالب کانال ها دانست و بیان کرد: مبلغین شرکت کننده در این طرح  مسلط به سواد رسانه و آگاه به موضوعات فضای مجازی بوده و مسائل مختلف را به شرکت کنندگان در طرح آموزش می دهند.

 

کد خبر 950773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha