مسائل جامعه عشایری باید از طریق دستگاه های اجرایی استان فارس پیگیری شود

حجت الاسلام موسوی گفت: مسائل و مشکلات جامعه عشایری باید از طریق دستگاه های اجرایی استان فارس پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز (یکشنبه 29 تیر) در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان فارس در حوزه عشایر با تاکید بر توسعه و سال جهش تولید عشایر را به عنوان سرمایه کشور خواند و گفت: برای استفاده از تمام ظرفیت و پتانسیل های جامعه عشایر باید مسائل و مشکلات این جامعه را حل و این قشر را مورد حمایت قرارداد.

رئیس کل دادگستری در استان فارس در ادامه افزود: مسائلی که نیاز به آیین نامه ها و دستور العمل ها است به قوه قضائیه ارجاع خواهند شد.

بر اساس این گزارش در ادامه، «روح الله بهرامی»، در راستای اجرایی کردن مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه با اشاره به سیمای جامعه عشایری فارس گفت: تنوع شرایط موجود در استان فارس موجب سازگاری و شكل گیری بزرگترین جامعه عشایری كشور در این استان شده که در واقع قطب عشایر كشور محسوب می شود.

مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه جامعه عشایر استان فارس با جمعیتی بالغ بر 148 هزار نفر جمعیت، مشتمل بر 27 هزار خانوار که بیشترین نقش را در تولید کشور ایفا می‌کنند، افزود: عشایر در همه عرصه ها از جمله مبارزه، مقاومت، ایستادگی و تولید کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.

وی بیان داشت: مسائل و مشکلات مطروحه جامعه عشایر از جمله مراتع، ایل راه ها، اسکان، آنتن دهی تلفن همراه، بیمه اجتماعی، امنیت و تعلیم و تربیت عشایر باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد تا از تمام ظرفیت بالقوه عشایر استفاده شود.

خاطر نشان می شود، جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه به استان فارس در حوزه عشایر به ریاست رئیس کل دادگستری استان فارس و با حضور مدیران کل امور عشایر، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نوسازی مدارس، فرماندهی نیروی انتظامی، صندوق بیمه روستائیان و عشایر، فرماندهی سپاه عشایر و مدیریت آموزش و پرورش عشایر سیار در سالن جلسات دادگستری استان فارس برگزار شد.

کد خبر 950827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha