اقدامات برای مقابله با تهدیدات در حوزه غیرنظامی مورد بررسی قرار گرفت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور سردار جلالی در کمیسیون امنیت ملی گفت: در این جلسه اقدامات صورت گرفته برای مواجهه با تهدیدهای کشور در حوزه غیر نظامی مورد بررسی قرار گرفت.

«ابوالفضل عمویی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیر نظامی درباره مسدود سازی کشور درمقابل تهدیدات مختلف و اقدامات سازمان پدافند غیر عامل مورد بررسی قرار گرفت.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای جلالی  تهدیدات علیه حوزه‌های مختلف کشور مانند مسائل زیر ساختی، سایبری، حوزه ایمنی و عمرانی اقدامات این سازمان در حوزه‌های مختلف همچون پدافند سایبری شیمیایی، پرتویی و کالبدی را تشریح کرد.

 

وی ادامه داد: پدافند پرتویی اقدامات در مواجهه با تهدیدات در حوزه آلودگی هسته‌ای و رادیواکتیو و پدافند کالبدی نیز مواجه با آسیب پذیری‌ها در حوزه زیر ساختی مانند شبکه سراسری برق ، گاز و زیر ساخت‌های ارتباطی از دیگر مواردی بود که مورد تاکید قرار گرفت.

 

عمویی تصریح کرد: آقای جلالی تاکید کرد که اقداماتی برای مواجه با آسیب پذیرها انجام شده اما همچنان تهدیدات دیگری باقی است که رفع آن نیازمند تقویت جایگاه قانونی سازمان پدافند غیر عامل و منابع داخلی نهادها برای تقویت این سازمان است.


عمویی گفت: اعضای کمیسیون نیز با طرح دیدگاه‌های مختلف از اقدامات سازمان پدافند غیر عامل برای مواجهه با تهدیدات حمایت کرده و بر لزوم تصویب سریعتر اساسنامه سازمان تاکید کردند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در ادامه نمایندگان بر اینکه  به قانونی جامع در حوزه پدافند غیر عامل نیازمندیم تاکید کردند تا همه نهادها موظف به انجام اقداماتی شوند که نتیجه آن کاهش تهدیدات و آسیب‌های کشور است./

کد خبر 950927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha