آتش سهل انگاری بر دسترنج کشاورزان خرمبید

خسروانی گفت: با شروع فصل برداشت گندم و جو و گرمای تابستان موارد متعدد آتش‌سوزی در مزارع کشاورزان رخ می‌دهد، آتشی که بر اثر سهل انگاری رخ داده و خسارات سنگینی را به کشاورزان خرمبید متحمل می‌کند.

«آرش خسروانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: در فصل برداشت محصولات کشاورزی به ویژه مزارع گندم و جو به شدت مستعد آتش‌سوزی هستند و به انبار باروتی شبیه‌اند که با چوب کبریتی یا ته سیگاری به آتش‌سوزی وسیع تبدیل خواهند شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید افزود: در پی گزارش رسیده در شهرستان خرم بید بر اثر سهل انگاری چوپان، یک مورد آتش سوزی در مزرعه جو به مساحت 5 هزار متر مربع دچار طعمه حریق شد در این حادثه تمام زحمات یک ساله کشاورز را که در آستانه برداشت محصول بود، در چشم بر هم زدنی سوزانده و به دود خاکستر تبدیل شد.

وی با تاکید بر اینکه سرعت انتشار آتش در مزارع گندم به دلیل خشک بودن کل محصول بسیار زیاد است و در مقایسه با مهار آتش در منازل، کار بسیار سخت تری برای آتش نشانان است، اظهار کرد: با تعداد زیاد از تراکتورداران هماهنگی به عمل آمده تا همیشه تراکتور و گاو آهن را آماده داشته باشند، لیست و شماره تماس آن ها نیز به ارگان مربوطه داده شده تا در صورت بروز حادثه سریعا جهت ایجاد آتش‌ بُر و مهار آتش سوزی اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی خرم بید با بیان اینکه آتش‌بُری به معنای شخم زدن دور مزرعه و از بین بردن پوشش گیاهی اطراف زمین است، ادامه داد: این اقدام نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتشار آتش به مزارع اطراف و مهار آتش سوزی خواهد داشت

کد خبر 950954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha