کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی هدف اصلی کادر درمان است

جان بابایی گفت: در روزهای گذشته علیرغم بستری های بیشتر میزان فوتی های بیماران کرونایی بالا نرفته است چرا که هدف اصلی کادر درمان در مقابله با کرونا ویروس کاهش مرگ و میر مربوط به آن می باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «قاسم جان بابایی» در نشست ویدیو کنفرانسی که با خبرنگاران برگزار شد با بیان اینکه کادر درمان ایران تجربه خوبی در پنج ماه مبارزه با کرونا ویروس کسب کرده اند، گفت: علیرغم بستری های بیشتر در روزهای گذشته تمام تلاش پزشکان و پرستارانی که در صف مبارزه با کرونا ویروس هستند، کاهش مرگ و میر می باشد و برای کاهش مرگ و میر از مردم درخواست می کنیم تا با رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع کرونا ویروس جلوگیری کنند.

 

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: هم اکنون ما در تخت های بیمارستانی عادی و ویژه مشکلی نداریم و با مشارکت شرکت های دانش بنیان در حال توسعه امکانات خود می باشیم ولی باید مردم نیز مشارکت کنند چرا که تخت های بیمارستانی نامحدود نیست و اگر مردم رعایت نکنند، ظرفیت تخت های بیمارستانی تکمیل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه نگرانی ما در خصوص کمبود نیروی انسانی بود، گفت: با همراهی وزیر بهداشت و سایر مسئولان مربوطه به زودی ذخیره ای از نیروی انسانی را آزاد می کنیم تا به کمک نیروهای قدیمی بروند.

 

جان بابایی افزود: همه بیمارستان های تهران در آماده باش هستند و اگر لازم باشد ظرفیت همه بیمارستان ها را به سمت کرونا می بریم.

 

وی افزود: در تهران هماهنگی های لازم صورت گرفته تا کسی خواست و دارای بیمه تکمیلی بود، بتواند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند و برای همین امر بخشی از بیمارستان های خصوصی که مورد تایید هستند، می توانند در این حوزه به مردم خدمات بدهند.

 

 

کد خبر 951103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha