پیش بینی افزایش ​دمای هوای گلستان به بیش از ۴۲ درجه سلسیوس

​رحمان نیا گفت: هوای استان گلستان در فردا سه تا چهار درجه افزایش پیدا می کند و دمای هوای استان جز در مناطق ساحلی به بیش از ۴۲ درجه سلسیوس افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدرضا رحمان نیا» عصر امروز (دوشنبه 30 تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در دو روز گذشته ضمن آنکه جو پایداری را شاهد بودیم مردم استان گلستان افزایش دما را در شهرهای مختلف تجربه کردند.

 

کارشناس هواشناسی گلستان ادامه داد: براساس الگوهای هواشناسی این آرامش جوی تداوم خواهد داشت و افزایش دما در شهرهای مختلف پیش بینی می شود.

 

رحمان نیا بیان کرد: امروز یک تا دو درجه و فردا سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش دما رقم خواهد خورد و پیش بینی می کنیم که دمای هوا جز در نوار ساحلی استان برای فردا در گرمترین ساعت به 42 تا 47 درجه سلسیوس برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: از اوایل بامداد روز چهارشنبه (یکم مرداد) با تضغیف جریان جنوبی و ریزش جریان های شمالی شاهد افزایش باد خواهیم بود که در سواحل می تواند نسبتا شدید باشد و این مهم منجر به مواج شدن دریا خواهد شد.

 

کارشناس هواشناسی گلستان با بیان اینکه تلاطم و مواج بودن دریا تا پایان هفته تداوم خواهد داشت، افزود: روند کاهش دما از روز چهارشنبه تا روز جمعه 12 تا 15 درجه سانتیگراد خواهد بود و پیش بینی می شود در مناطق کوهپایه ای استان نیز شاهد رگبار و بارندگی باشیم.

 

رحمان نیا خاطرنشان کرد: بارش های پایان هفته قابل ملاحظه نیست و از روز جمعه این سامانه از استان خارج می شود و جو نسبتا آرامی را شاهد خواهیم بود.

 

کد خبر 951177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha