عبور از تابستان گرم با صرفه جویی شهروندان در استان فارس و بوشهر

روغنیان گفت: در مقابل یک درجه افزایش دما، یک هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش مصرف برق کشور در کشور داریم و برای عبور از تابستان گرم به حداکثر صرفه جویی شهروندان در زمینه مصرف برق در استان نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمزه روغنیان»، امروز (دوشنبه 30 تیر) با تاکید بر صرفه جویی و مصرف بهینه برق در هفته جاری به عنوان یک اولویت اساسی به خبرنگاران گفت: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش مصرف برق در هفته پیش رو در مورد صرفه جویی برق باید شهروندان همکاری ویژه داشته باشند.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر ادامه داد: برای عبور از تابستان گرم به حداکثر صرفه جویی شهروندان در زمینه مصرف برق در استان نیاز داریم.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر، تولید برق در منطقه فارس و بوشهر ۶ هزار و ۱۲۷ مگاوات و میزان  مصرف حدود  پنج هزار و 770 مگاوات بوده است که در مقایسه با سال گذشته در این ایام رشد 11 درصدی داشته است.

روغنیان اعلام کرد: در مقابل یک درجه افزایش دما، یک هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش مصرف برق کشور در کشور داریم که برای عدم نیاز به اعمال محدودیت در مصرف برق به صرفه جویی و مدیریت مصرف از سوی شهروندان نیاز داریم و لازم است تا درجه دمای دستگاه‌های سرمایشی بر دمای ۲۴ درجه تنظیم شود.

وی ادامه داد: از چهار تیر تا ۲۰ مرداد جاری به عنوان اوج گرما و زمان صرفه جویی بیشتر شهروندان در مصرف برق در نظر گرفته شده است و شرکت برق منطقه ای نیز از تمام ظرفیت های خود برای عبور از این دوره استفاده می کند.

روغنیان تصریح کرد: ارگان ها، کسبه، منازل و صاحبان صنایع و کشاورزان و ... باید صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف را در حوزه انرژی مورد توجه ویژه قرار دهند و از اسراف پرهیز کنند.

کد خبر 951195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha