تفاهم همکاری اوقاف با فنی و حرفه ای استان گلستان

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: تفاهم نامه ای به منظور همکاری و حمایت از مهارت آموزان و آموزش مهارتی خدام اماکن متبرکه با مجموعه فنی و حرفه ای استان گلستان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» عصر امروز (دوشنبه 30 تیر) در مراسم انعقاد تفاهم همکاری با اداره کل فنی و حرفه ای گلستان اظهار کرد: با توجه به تحریم ها و جنگ اقتصادی باید هم افزایی بیشتری در دستگاه های اجرایی به وجود بیاید.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: با شعار منویات مقام معظم رهبری و جهش تولید محقق نمی شود و باید گام های عملی در اجرای تحقق منویات مقام معظم رهبری برداشته شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: امیدواریم تفاهم نامه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اداره کل فنی و حرفه ای گلستان منجر به آن شود که از یک سو بتوانیم از آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزان حمایت کنیم و از سویی دیگر زمینه ای برای ایجاد وقف در حوزه حمایت از مهارت آموزی در جامعه گام برداریم.

 

وی افزود: اوقاف با توجه به نیات واقفان می تواند از نظر سخت افزاری و تامین کارگاه های آموزشی در جای جای استان به اداره کل فنی و حرفه ای استان گلستان کمک کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تاکید کرد: امیدواریم شرایطی به وجود بیاید که واقفان نیز در حوزه مهارت حمایت کنند و از سویی دیگر با این تفاهم نامه امیدواریم بتوانیم از ظرفیت مجموعه فنی و حرفه ای استان گلستان برای مهارت آموزی خدام مساجد، اماکن متبرکه استان و هیئت امنا بهره ببریم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: در تفاهم نامه تاکید شده که با رعایت موازین شرعی بخش هایی از مساجد و بقاع متبرکه را به منظور راه اندازی کارگاه ها و ایجاد اشتغال برای جوانان در نظر گرفته شود.

 

وی گفت: اوقاف آمادگی دارد که از طرح های دانش بنیان، طرح های گردشگری و کشاورزی حمایت کند و در این راستا تفاهم نامه های خوبی نیز با بخش های مختلف مثل جهاد کشاورزی، پارک علم و فناوری و میراث فرهنگی و گردشگری منعقد شده است.

 

گفتنی است، از اهداف این تفاهم‌نامه ایجاد فرهنگ و هدایت واقفین اصحاب وقف و بقاع متبرکه و خانواده کارکنان به عرصه مهارت آموزی، اشتغال جوانان حمایت از جوانان مهارت آموخته جویای کار،  ترویج فرهنگ سنت حسنه وقف در میان فعالان عرصه مهارت آموزی و نخبگان مهارتی است، مدت این تفاهم نامه دو سال در نظر گرفته شده است.
 
کد خبر 951220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha