مطالبات جامعه ایثارگران تا پایان دولت پرداخت می‌شود

اوحدی گفت: در دولت دوازدهم، تأکید رئیس جمهور بر رسیدگی جدی به امور ایثارگران است و مصوب شده تا پایان دولت دوازدهم کلیه تعهدات، مطالبات و دیون جامعه ایثارگران پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سعید اوحدی» ظهر امروز (۳۰ تیر) در مراسم امضای تفاهم‌نامه های ایجاد اشتغال و احداث مسکن ویژه ایثارگران استان خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی اولین استانی خواهد بود که با تعیین زمین، تأمین مسکن این قشر عزیز را آغاز کرده و برای ۵۳۵ نفر از افراد متقاضی زمینه اشتغال فراهم می کند.


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: در دولت دوازدهم، تأکید رئیس جمهور بر رسیدگی جدی به امور ایثارگران است و مصوب شده تا پایان دولت دوازدهم کلیه تعهدات، مطالبات و دیون جامعه ایثارگران پرداخت شود.


وی ادامه داد: امیدواریم علیرغم فشارهای حداکثری استکبار، بتوانیم با استفاده از ظرفیت های بزرگ کشور در منشور اقتصاد مقاومتی، شعار جهش تولید را تحقق بخشیم.

 

معاون رئیس‌ جمهور بیان کرد: به دنبال این هستیم تا طی آزمونی اختصاصی برای جامعه ایثارگران، تکلیف قانونی سهمیه اشتغال ۲۵ درصد را محقق نماییم.

 

اوحدی از حضور رئیس سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید در استان خبر داد و افزود: با توجه به امضای تفاهم نامه و عزم جدی استاندار خراسان جنوبی، مقرر شد تا ریاست سازمان اقتصادی کوثر هفته آینده به این استان سفر کرده و ظرفیت‌های کارآفرینی و خود اشتغالی خراسان‌ جنوبی را در راستای بهره برداری بررسی نماید.

 

وی  تأکید کرد: امیدواریم با اجرای این دو طرح مهم، بخشی از دِینی که به جامعه ایثارگران داریم ادا شود.
 

« محمدصادق معتمدیان» استاندار خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: برای اولین بار در کشور دو اتفاق مهم را شاهد هستیم، تا در حوزه مسکن بتوانیم طی بازه زمانی یک ساله یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی ایثارگران را تکمیل و به بهره‌ برداری برسانیم.

 

معتمدیان حل مشکل اشتغال ایثارگران را از برنامه های اولویت‌ دار برشمرد و گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه و با استفاده از همه ظرفیت‌های ملی و استانی، مشکل اشتغال ۵۳۵ نفر از جامعه ایثارگران استان را مرتفع کرده و در این زمینه جزء اولین استان هایی باشیم که تقاضای مسکن و اشتغال ایثارگران را به صفر می رسانیم.

 

گفتنی است؛ در پایان، تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت ۱۷۰۰ مسکن و همچنین ساماندهی اشتغال و کارآفرینی برای ۵۳۵ نفر از ایثارگران استان خراسان جنوبی به امضای معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استاندار خراسان جنوبی رسید.

 

کد خبر 951229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha