پروژه موزه دفاع مقدس لرستان طی سال جاری تکمیل می شود

امیر فهمیده قاسم زاده از راه اندازی پروژه های باغ موزه دفاع مقدس در کشور خبرداد و گفت: باغ موزه دفاع مقدس لرستان طی سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، امیر سرتیپ دوم« محمد فهمیده قاسم زاده» امروز(30 تیر) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تلاش می شود با دریافت بودجه لازم پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان تکمیل شود.

 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور افزود: تلاش می شود با جذب به موقع اعتبار این پروژه تکمیل و تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

 

وی همچنین از پروژه‌های احداث موزه دفاع مقدس را در سراسر کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های اعتبار تقریباً در پایان سال ۹۹ مشابه آنچه که در لرستان اتفاق می‌افتد ۶ تا ۷ موزه دفاع مقدس را افتتاح می‌کنیم.

 

سرتیپ فهمیده قاسم زاده تصریح کرد: با تکمیل طرح های در دست اقدام طی سال جاری تعداد موزه‌های دفاع مقدس و مراکز فرهنگی دفاع مقدس به ۲۵ مورد خواهد رسید.

 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشورادامه داد: در خوزستان و کرمانشاه موزه دفاع مقدس نداریم و به تازگی زمین گرفته‌اند و پروژه کلنگ زنی شده است.

 

وی در ادامه از برگزاری مراسم تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس خبرداد و گفت: بالغ برسه هزار و ۸۸۹ برنامه ویژه چهل سالگی دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

 

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور با تاکید بر اینکه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس حدود ۵۰۵ ستاد و کمیته برای اجرای برنامه‌ها تشکیل داده‌ایم، افزود: از سوم خرداد تا آخرین هفته سال ۹۹ بالغ بر ۳۸۸۹ برنامه بدون تکرار در حوزه دفاع مقدس برگزار می‌شود؛ ارتش و سپاه، وزارت خانه‌ها و نهادهای مختلف برنامه‌های ویژه ای را تدارک دیده‌اند.

 

امیر فهمیده قاسم زاده ادامه داد: تلاش اصلی و مأموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این است که در ۳۱ استان موزه دفاع مقدس را بسازد و خانواده شهدا و ایثارگران و همگان به مرکزیت موزه‌ها و مراکز فرهنگی دفاع مقدس در مسیر وحدت افزایی قرار گیرند.

 

وی با اشاره به راه اندازی نهضت خاطره گویی، تاریخ شفاهی، کتاب و کتابخوانی، گفت: در حوزه پیشکسوتان از ۳ سال پیش که رهبری فرمودند با بهره‌گیری از این ظرفیت تاریخ دفاع مقدس را ثبت و ضبط کنید، تجلیل از رزمندگان پیشکسوت را آغاز کردیم و در اولین سال ۵۰۰ نفر را در تهران تجلیل کردیم، بعد از آن ۲۰ هزار نفر و سپس ۱۵۰ هزار رزمنده پیشکسوت را تجلیل کردیم.

 

کد خبر 951246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha