نقش موثر مردم در جلوگیری از هدر رفت نیروی برق

توکلی گفت: ظرفیت تولید و انتقال برق در تمام کشورها و به ویژه در فصول پر بار، محدود است و مردم به عنوان صاحبان اصلی صنعت برق در جلوگیری از هدر رفتن این انرژی پر ارزش نقش موثر و کارآمدی ایفا می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی توکلی»، امروز (سه شنبه 31 تیر) با اشاره به افزایش بی سابقه مصرف برق در روزهای اخیر به خبرنگاران گفت: مسلما با افزایش دما، میزان مصرف برق توسط شهروندان افزایش می یابد.

مدیر مرکز پایش و راهبری منطقه جنوب کشور افزود: اما لازم است تا مشترکان در این وضعیت به مصرف بهینه برق توجه داشته باشند و با اعمال مدیریت لازم به صرفه جویی در مصرف بپردازند.

وی اضافه کرد: هوشیاری اجتماعی و مشارکت مردمی، راهبرد تامین نیاز مشترکین برق در استان به شمار می رود که این مشارکت در روزهای آینده که روزهای گرم و پر مصرفی است، اهمیت ویژه ای دارد.

توکلی با دعوت از مشترکین استان های فارس و بوشهر به مدیریت مصرف برق بیان کرد: افزایش دما باعث کاهش میزان بازدهی نیروگاه ها و تجهیزات انتقال و توزیع انرژی برق می شود و صرفه جویی شهروندان نقش مهمی در تامین و توزیع برق دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید و انتقال برق در تمام کشورها و به ویژه در فصول پر بار، محدود است و مردم به عنوان صاحبان اصلی صنعت برق در جلوگیری از هدر رفتن این انرژی پر ارزش نقش موثر و کارآمدی ایفا می کنند.

توکلی با تاکید بر بحران کرونا و اهمیت صنعت برق در شرایط حاضر عنوان کرد: صرفه جویی مشترکان به بیمارستان ها که در شرایط کنونی به برق نیاز مبرم دارند نیز کمک می کند.

وی اعلام کرد: برای مصرف بهینه برق، قرار دادن کولر آبی بر روی دور کند، قراردادن دمای کولرهای گازی بر روی ۲۴ درجه و استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج بار به مشترکان توصیه می شود.

توکلی افزود: از ۱۲ظهر تا ۱۸ بعد از ظهر، زمان اوج مصرف است که باید برای کاهش استفاده از وسایل برقی مانند لباسشویی، اتو و ...  مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: قرار ندادن شارژر تلفن همراه در برق پس از اتمام شارژ و نمونه های ساده دیگر توسط شهروندان در طول شبانه روز در کاهش مصرف برق نقش موثری دارد.

کد خبر 951733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha