۱۲میلیون جوان در سن ازدواج داریم/یک و نیم میلیون نفر درآستانه تجرد قطعی هستند

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر۱۲میلیون جوان در سن ازدواج داریم گفت: متاسفانه نزدیک یک و نیم میلیون نفراین افراد درآستانه تجرد قطعی و یأس ازدواج هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» در ابتدای جلسه علنی  صبح امروز(چهارشنبه، اول مرداد) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک  به مناسبت اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(علیه‌السلام) و بانوی عالمین حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، گفت: این ازدواج، ازدواجی آسمانی و ماندگار بود که جریان هدایت بشری را به دنبال داشته و نشان می دهد وصلت های مقدس و طیب باعث سعادت و کمال و رشد عالم می شود و اثر آن صرفا برای آن خانواده نیست و در تلاقی دو بحر عظیم، تولید لؤلؤ و مرجان اتفاق می افتد.

 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه سال هاست که  در حوزه ازدواج دچار مشکلات عدیده هستیم، در دو دهه قبل در مجلس شورای اسلامی قانون تسهیل ازدواج جوانان با رویکرد تسهیل وصلت مقدس جوانان به تصویب رسید اما در پستوی سازمان های مختلف خاک می خورد و علیرغم پیگیری مجالس گذشته، تهیه گزارش ها و ارائه تذکرات متأسفانه هنوز آثار عملی نداشته است.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد برطرف کردن موانع فرزندآوری  گفت:  نزدیک به یک دهه است که مجلس تلاش کرده در حوزه آسان کردن فرزندآوری و فرزندپروری سالم، قانونی را بگذارند که متأسفانه مجالس هشتم، نهم و دهم به علت جدی نبودن عزم مجلس و به خصوص اینکه دولت ها در تأمین بار مالی آن همکاری نداشتند به جایی نرسیده است.

 

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه در حال حاضر12میلیون جوان در سن ازدواج داریم گفت:  متاسفانه نزدیک یک و نیم میلیون نفراین افراد  در آستانه تجرد قطعی و یأس ازدواج هستند.

 

وی ادامه داد: به نوبه خود تلاش می کنم که با همکارانمان در مجلس یازدهم به خصوص با توجه به سخنرانی ویدئو کنفرانسی حضرت آقا که روی این موضوع تأکید داشت، برای این مسأله جدی ملی فکری کند و در قالب های مختلف اقداماتی انجام دهد که امیدوارم با همکاری و همگامی همکاران بتوانیم کاری موثر در جهت برطرف کردن موانع ازدواج، آسان سازی ازدواج و تشکیل خانواده، پایدارسازی خانواده و کاهش طلاق و کمک به فرزندآوری برداریم.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم ایجاد بستر مناسبی برای تشکیل خانواده متعهد و متدین ایرانی فراهم کنیم چرا که جوانان ما نیز علاقمند به تشکیل خانواده و فرزندآوری هستند و طبق بررسی ها تمایل داشتند به فرزند در خانواده های ایرانی نزدیک سه فرزند است، لذا وظیفه دولت و مجلس است که بتوانند این مسیر را باز و آزاد کنند تا جامعه ما به خواست قلبی خود برسد./

کد خبر 951866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha