فرهنگ سازی و ترویج ازدواج آسان در جامعه باید مورد توجه همگان قرار گیرد

امام جمعه شیروان گفت: فرهنگ‌سازی و ترویج ازدواج آسان و اسلامی رسالت همگانی است که این مهم باید در جامعه مورد توجه همگان قرار گیرد.

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان ضمن تاکید بر موضوع ازدواج آسان اظهار داشت: برپایی مراسم ازدواج آسان سبب برکت و پایداری بیشتر زندگی مشترک و حفظ آرامش و امنیت خانواده و تقویت آن در جامعه می‌شود.

 


امام جمعه شیروان بیان کرد: ترویج ازدواج آسان و الگوبرداری از ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

 


وی ضمن گرامیداشت سالروز ازدواج آسمانی و معنوی مولای متقیان حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) عنوان کرد: ترویج فرهنگ ازدواج آسان باید با جدیت در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه تلاش جدی صورت گیرد.

 


وی به تاکید دین اسلام بر لزوم تلاش برای تشکیل خانواده و ازدواج اشاره و تصریح کرد: ازدواج از سنت‌های اکید نبوی است که باید بر اساس مقررات اسلام شکل بگیرد.

 


حجت الاسلام تکمیلی به برخی از ویژگی‌های ازدواج موفق اشاره و خاطرنشان کرد: انتخاب‌ها و معیارهای ازدواج نباید بر اساس نگاه مادی و تجملات باشد بلکه بر اساس اخلاقیات و معنویت صورت بگیرد.

 


رییس شورای فرهنگ عمومی شیروان همچنین خواستار تشکیل خانواده بر اساس فرهنگ و اندیشه اسلامی، توجه زوجین به ارزش های دینی در سطح جامعه شد و افزود: امروزه بسیاری از جوانان به واسطه ی همین تجملات توانایی ازدواج ندارند.

 


حجت‌الاسلام تکمیلی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ ازدواج آسمانی حضرت امام علی (ع) و حضرت زهرا اطهر (س) در جامعه، اظهارداشت: امید است با فرهنگ سازی مناسب و الگوگیری از این ازدواج الهی زمینه گسترش ازدواج زیر چتر اسلام و فرهنگ دینی در جامعه نهادینه شود.

 


وی با بیان اینکه ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) بر محور دین مداری، عبودیت، بندگی و در کمال ساده زیستی بود، تاکید کرد: ترویج فرهنگ ازدواج باعث کاهش آسیب‌ها و انحرافات در بین جوانان می‌شود.

 


امام جمعه شیروان تصریح کرد: نسبت همسرانه، یعنی نسبتی که دو همسر با هم دارند در رفتار حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) بسیار آموزنده است، وقتی پیامبر اکرم (ص) از حضرت علی (ع) پرسیدند که فاطمه را چگونه یافتی، فرمودند "نعم العون علی طاعة اللَّه"؛ یعنی او را یافتم در حالی که بهترین یاور برای طاعت الهی بود. به خاطر همین نقش همسری، نقش مکمل و کمک کننده برای طاعت الهی است.

 


وی گفت: در خصوص حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) نکته خوبی که به نظر باید لحاظ شود موضوع سبک زندگی این حضرات است، بعضاً ما نسبت به شخصیت‌های مقدس و یا حتی علما و شهدا می‌گوئیم آنها کجا و ما کجا. در حالی که قرآن کریم می‌فرمایند: در پیامبر اکرم (ص) اسوه برای شما قرار دادیم. اسوه یعنی کسی که باید عمل خود را با آن تنظیم کرد، ما باید مراقب باشیم اعتقاد ما به عظمت این حضرات آنها را از وجه زمینی جدا نکند به گونه‌ای که بگوییم ما نمی‌توانیم از آن ها الگو بگیریم.

 

 

 

کد خبر 951868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha