​تسهیلات بلاعوض برای  اجرای سیستم های آبیاری نوین در بخش کشاورزی

زارع از حمایت دولت و تسهیلات بلاعوض به کشاورزان به منظور اجرای سیستم های آبیاری نوین خبر داد.

به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حبیب الله زارع» صبح امروز (چهارشنبه یکم تیر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اعطای تسهیلات به واحدهای آسیب دیده در بخش کشاورزی تا پنج مرداد فرصت باقی مانده و متقاضیان نیاز است که به سامانه کارا مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

 

مدیریت جهاد کشاورزی مینودشت ادامه داد: هر واحد بخش کشاورزی که توانسته باشد اشتغال خود را حفظ کند می تواند از این تسهیلات بهره مند شود و این تسهیلات برای واحدهای صیفی، مرغداری ها و پرورش دهندگان مرغ تخمگذار،تولید کنندگان گل و گیاهان زینتی و غیره در نظر گرفته شده است.

 

زارع خاطرنشان کرد: نرخ کارمزد این تسهیلات 12 درصد است و باز پرداخت این تسهیلات با چهار ماه تنفس در 24 ماه در نظر گرفته شده است.

 

وی گفت: در راستای توسعه سیستم نوین آبیاری دولت تسهیلات بلاعوضی در نظر گرفته است که براساس آن برای سیستم های بارانی به ازای هر هکتار 10 میلیون و 500 هزار تومان، سیستم قطره ای به ازای هر هکتار 17 میلیون تومان و برای انتقال لوله با آب به ازای هر هکتار هفت میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به متقاضیان پرداخت می شود.

 

مدیریت جهاد کشاورزی مینودشت خاطرنشان کرد: با توجه به فصل تابستان و با توجه به آنکه کشت شالی در شهرستان مینودشت رونق دارد کشاورزان باید مراقبکرم ساقه خوار برنج باشند و توصیه می کنیم مبارزه تلفیقی شیمیایی و بیولوژیک را انجام دهند.

 

کد خبر 951941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha