گلایه اهالی ضیابر از ضعف ولتاژ برق/ خراب شدن لوازم برقی چاشنی این روزهای گرم

با آغاز فصل گرما و ضعف شدید ولتاژ برق و خراب شدن وسایل برقی در منطقه ضیابر، مردم این دهستان به شدت گلایه‌مند هستند.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: با شروع فصل گرما، علاوه بر دمای هوا، رطوبت گیلان در روزهای تابستان افزایش پیدا می‌کند که این موضوع سبب افزایش مصرف برق به‌دلیل استفاده از وسایل سرمایشی شده و ولتاژ برق منطقه را کاهش می‌دهد.

 

همخوانی نداشتن میزان مصرف با شبکه موجود، قطعی‌های مکرر و ضعف ولتاژ سبب خسارت شدید به وسیل برقی منازل می‌شود که سبب گلایه‌مندی مردمان گیلان شده است.

 

در این راستا اهالی منطقه ضیابر با برقراری تماس با خبرنگار خبرگزاری شبستان از وی خواستار حضور در این منطقه و درج مشکلات آنها در خبرگزاری و رساندن این پیام به مسئولان شدند.

 

«یوسف ضیابری» یکی از مردم ساکن در فرهنگیان ضیابر با اشاره به ضعف شدید ولتاژ برق در این خیابان اظهار کرد: بیش از یک هفته است که با جمع‌آوری امضا از اهالی این خیابان و بردن پیش رییس اداره برق هیچ نتیجه‌ای عاید ما نشده است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به گرمای شدید این روزها، ما آرزوی روشن کردن کولر و یا پنکه را داریم و تمام وسایل برقی منزلمان در حال سوختن است افزود: چندین سال است که این منطقه مشکل شدید ضعف ولتاژ برق دارد و هرسال که پیگیری می‌کنیم هیچ نتیجه‌ای ندارد.

 

 

این مرد ضیابری با بیان اینکه در سال‌های گذشته موتور یخچال و سیستم کامپیتور منزلم به دلیل ضعف شدید و قطعی مکرر برق سوخت و هیچ کسی پاسخگوی ضرر و زیان ما نشد گفت: 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد اما مسئولان ما همچنان خواب هستند و هیچ فکری به حال مردمان نمی‌کنند.

 

ضیابری با بیان اینکه با توجه به ساخت و سازهای پراکنده این روستا نیازمند توسعه شبکه است تصریح کرد: نوسانات شدید برق در سنوات اخیر منجر به وارد شدن خسارت به لوازم برقی شده است و این موضوع می‌طلبد که مسئولان به فکر تقویت ولتاژ برق منطقه باشند.

 

یکی از بانوان خیابان فرهنگیان ضیابر خاطرنشان کرد: به دلیل افت شدید ولتاژ برق و خسارت شدید به لوازم برقی به اداره برق صومعه‌سرا مراجعه کردم اما آنها هیچ جوابی به من ندادند و فقط گفتند باید برای رفع مشکل یک نفر که آشنای نماینده شهرستان باشد با وی صحبت کند تا مشکل آن منطقه حل شود.

 

وی با بیان اینکه ما روستاییان باید به دلیل کم‌کاری مسئولان دچار خسارات شدید جانی و مالی شویم اظهار کرد: نوه 2 ساله من به دلیل شدت گرما دچار گرمازدگی شده و در بیمارستان بستری است در صورتی که اگر ضعف ولتاژ برق نداشتیم و کولر را روشن می‌کردیم این اتفاق رخ نمی‌داد.

 

 

این بانوی ضیابری با اشاره به اینکه مشکلات مردم برای مسئولان هیچ اهمیتی ندارد افزود: با توجه به این همه درخواستی که اهالی خیابان فرهنگیان از اداره برق و مسئولان داشته‌اند، حتی یک نفر به خود اجازه نداده در این خیابان حضور پیدا و مشکلات را بررسی کند.

 

وی گفت: مردم این روستا در شرایط دشوار گرمای سال بدون برق بودن را تحمل می‌کنند اما از مقامات استانی و کشوری و ناظران و بازرسان و متولیان امر انتظار دارند به تخلفات و کم کاری‌ها و سستی‌های اداره برق نیز رسیدگی کنند.

 

یکی دیگر از اهالی خیابان فرهنگیان ضیابر تصریح کرد: خیلی از لوازم برقی خانگی اهالی روستا به دلیل افت ولتاژ خراب و نیم‌سوز می‌شود و با توجه به قیمت‌ بالای آنها مجبور به خرید مجدد هستیم که فشار اقتصادی قابل توجهی به مردم تحمیل کرده و در نتیجه در اوج گرما به دلیل قطعی برق نمی‌توانیم از کولر استفاده کنیم.

 

گفتنی است در گزارش‌های بعدی خبرنگار شبستان با مصاحبه از مسئول اداره برق شهرستان علت مشکلات شدید در حوزه برق را رسیدگی و به اطلاع عموم مردم می رساند.

 

 

کد خبر 951961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha