برگزاری همایش بین المللی حضرت حمزه در قم

حجت الاسلام رفیعی از برگزاری همایش بین المللی حضرت حمزه در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام «ناصر رفیعی» امروز (چهارشنبه ۱ مرداد) در نشست خبری همایش بین المللی حضرت حمزه با بیان اینکه پرداختن به شخصیت هایی همچون حضرت خدیجه و حضرت ابوطالب و حضرت حمزه سید الشهداء مغفول واقع شده است افزود: به همت مجمع عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی همایش حضرت خدیجه برگزار شد و ۸ جلد کتاب به زبان های عربی و فارسی در این زمینه منتشر شد.


رئیس همایش بین المللی حضرت حمزه با بیان اینکه مقدمات همایش حضرت ابوطالب نیز از سوی مجمع جهانی اهل بیت آماده شده است ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد اظهار داشت: از حضرت حمزه در قرآن کریم و در سخنان پیامبر اکرم یاد شده است و ضرورت داشت در همایشی به آن بزرگوار پرداخته شود.


حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: موسسات و نهادهای علمی فرآوانی از داخل و خارج و شخصیت های شاخصی در این همایش حاضر خواهند شد.


رئیس همایش بین المللی حمزه گفت: مهلت نهایی ارسال مقالات ۳۰آذر ماه  و زمان برگزاری پنج شنبه ۳۰ اسفندماه سال جاری خواهد بود.


وی افزود: این همایش در ۶محور و در ۵زبان عربی، فارسی، انگلیسی، اردو و فرانسوی ارسال مقالات برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام رفیعی نرم افزار حمزه در روز همایش رونمایی خواهد شد افزود:  این همایش با پیام مراجع عظام تقلید برگزار شده و یکی از مراجع نیز  سخنرانی خواهد کرد.


لازم به ذکر است این همایش به همت مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی برگزار خواهد شد.

کد خبر 951984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha