راه‌اندازی موسسات خیریه مردم‌نهاد در همه بیمارستان‌های خوزستان

درستانی با بیان اینکه بیش از ۷۵ موسسه خیریه در حوزه سلامت اجتماعی فعالیت دارند که عمده فعالیت آنها در بخش تامین هزینه‌های بیماران و ... است گفت: همچنین در همه بیمارستان‌های خوزستان موسسات خیریه‌ای برای رفع مشکلات نیازمندان راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «نوذر درستانی» امروز (چهارشنبه 1 مرداد) در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، با بیان اینکه تنها 25 درصد از سلامت عمومی مربوط به دانشگاه بوده و بیش از 75 درصد مربوط به خارج از محیط دانشگاه است اظهار کرد: حوزه رسانه و فضای مجازی در بالا بردن سلامت عمومی تاثیر بسیاری دارد و در کنار آن سایر ادارات کل نیز می‌توانند در این عرصه تاثیرگذار باشند.

 

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: در حوزه راه و شهرسازی این اداره کل موظف به ایمن‌سازی راه‌ها و جاده‌ها است و بر اساس آمار اعلام شده پس از سرطان و سکته مغزی بالاترین مرگ و میر بر اثر سوانح جاده‌ای بوده که عمدتا شامل افراد زیر 40 سال است که متاسفانه این افراد سرپرست خانوار هستند.

 

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی دانشگاه موظف است که همکاری خود را با موسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد برای افزایش سلامت عمومی توسعه دهد اضافه کرد: در سال 98 با وقوع سیل در خوزستان کارهای بزرگی در زمینه توزیع بسته‌های بهداشتی میان آسیب‌دیدگان انجام شد که خوشبختانه هدف دورترین نقاط استان بود.

 

درستانی با اشاره به اینکه 25 سازمان مردم‌نهاد در حوزه سلامت در حال فعالیت هستند عنوان کرد: همچنین بیش از 75 موسسه خیریه نیز در حوزه سلامت اجتماعی فعالیت دارند که عمده فعالیت‌ آنها در بخش تامین هزینه‌های بیماران و ... است؛ همچنین در کنار همه بیمارستان‌های خوزستان موسسات خیریه‌ای برای رفع مشکلات نیازمندان راه‌اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه این معاونت پل ارتباطی میان دانشگاه، سمن‌ها و خیرین است ابراز کرد: بر اساس مشاهدات عینی خوشبختانه با وقوع پدیده کرونا شهروندان خوزستانی با بالا بردن آگاهی خود، عملکرد مطلوبی از خود نشان دادند هر چند که روزهای پیک خطر این ویروس در حال کاهش است اما میزان رعایت بهداشت عمومی و فردی در این استان خوشبختانه رو به افزایش بوده است.

 

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان مبنی حضور سمن‌های تابع در مواکب و ایستگاه‌های صلواتی در ماه محرم اذعان داشت: تاکنون تصمیم قطعی در نحوه برگزاری مراسم محرم و همچنین اربعین حسینی گرفته نشده ولی با این حال در صورتی که تصمیمی جهت اجرای این مراسم باشد حضور گسترده‌ای برای آگاه‌سازی شهروندان خواهیم داشت.

 

وی افزود: برای مقابله با ویروس کرونا در 2 ماه اخیر معاونت اجتماعی بیش از 11 میلیارد تومان کمک‌ مالی جهت توزیع اقلام بهداشتی میان نیازمندان جمع‌آوری و توزیع کرده است، همچنین در بخش دندانپزشکی بیش از یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه جمع‌آوری شد.

 

همچنین «سجاد بهمئی» مسئول بسیج رسانه خوزستان در این نشست از ایجاد گفتمان اخبار امیدبخش خبر داد و یاد آور شد: قرارگاه شهید طائی با هدف مطالبه‌گری و سرعت بخشیدن به جهش تولید در استان خوزستانی راه‌اندازی شده که اعضای آن از جوانان فعال رسانه‌ای هستند.

 

کد خبر 952057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha