پویش ازدواج جوانان با کمک خیران در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

عزیزی از تشکیل مجامع خیرین ازدواج در تمام شهرستان های خراسان جنوبی خبر داد و گفت: پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران جهت اهدای جهیزیه و کمک به زوجین در آستانه ازدواج در استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن عزیزی» ظهر امروز (۱ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته ازدواج و تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج  آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: بحث ازدواج اگر چه این روزها رنگ و بوی اقتصادی گرفته است اما اهمیت ازدواج در بحث آموزه های دینی و نهادینه شدن آن در کارکردهای خانواده ها متاسفانه هنوز به عنوان یکی اولویت فرهنگی در جامعه نهادینه نشده است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: بسیاری از مشکلات معیشتی و مسکن جوانان در آستانه ازدواج خود مزیت بر این شده که اکنون شاهد تاخیر در ازدواج جوانان هستیم.

 

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته ملی ازدواج «ازدواج جوانان با همراهی خیرین» است، ادامه داد: از این هفته پویش ازدواج جوانان با همراهی خیران جهت اهدای جهیزیه و کمک به زوجین در آستانه ازدواج در استان راه اندازی می شود.

 

عزیزی از تشکیل مجامع خیرین ازدواج در تمام شهرستان های استان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: مجمع خیرین ازدواج در خراسان‌جنوبی در سال ۹۴ شکل گرفته که به‌دلیل عدم فعالیت تعطیل شده و در راستای تقویت ساختاری مجمع به‌ دنبال اخذ مجوز از استانداری هستیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی ازدواج آسان، آگاهانه و پایدار از اهداف برنامه های هفته ازدواج است و بیان کرد: کمپین «نه به جهیزیه سنگین در خراسان جنوبی» راه اندازی خواهد شد و همچنین از زحمات و ایثار زوجین جوان جامعه پزشکی در مقابله با کرونا تقدیر می شود.

 

وی  با بیان اینکه دوره های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج به صورت آنلاین انجام خواهد شد، گفت: اگرچه شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از مجالس عروسی زوج های جوان را لغو کرده است، اما می توان به این چالش به عنوان فرصتی برای برداشتن برگزاری مراسمات پر هزینه و دست و پاگیری که در میان بعضی از خانواده ها مرسوم شده است، نگاه کرد.

 

عزیزی با اشاره به اعطای وام‌های ازدواج قرض‌الحسنه‌ای ۵۰۰ میلیون ریالی ویژه زوج‌های جوان، اظهار کرد:طی سه ماهه ابتدای امسال در خراسان‌ جنوبی ۶ هزار و ۳۳۸ نفر برای دریافت وام ازدواج ثبت‌نام کرده‌اند که سه هزار و ۳۶۹ نفر برای دریافت به شعب ۲۹ بانک عامل معرفی شده‌اند و یک هزار و ۷۴۸ نفر تسهیلات ازدواج دریافت کردند.

 

عزیزی از اجرای طرح سرباز مهارت در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: سال گذشته در این طرح ۸۰۰ نفر در قالب ۸۰ ساعت آموزش مهارت های زندگی و تسهیل فضای کسب و کار و توانمندی را فرا گرفته‌اند.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری دوره‌های مهارت‌ آموزی و توانمندسازی جوانان خراسان‌جنوبی، ادامه داد: طی سال گذشته تعداد ۶ هزار و ۷۷۶ نفر در ۱۰ کارگاه مهارت‌آموزی و ۲۱۹ کارگاه ازدواج شرکت کرده‌اند.

 

سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) روز ازدواج و همچنین هفته ازدواج نامگذاری شده که تاریخ این ازدواج مبارک روز اول ذیحجه است که امسال این روز مقارن با یکم مرداد ماه است که هفته ازدواج آغاز می شود.

 

کد خبر 952137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha