فضای فیزیکی و تجهیزات بیمارستای لرستان نوسازی می شود

بهاروند با بیان اینکه فضای فیزیکی وتجهیزات بیمارستان های لرستان نوسازی می شود، گفت: تاکنون ۹۰ درصد فضای مراکز درمانی و بیمارستانی لرستان نوسازی شده است.

« امین بهاروند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: نوسازی فضای فیزیکی  و تجهیزات بیمارستانی از مهم ترین اهداف و رویکردهای تامین اجتماعی است.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه طرح نوسازی از سال93  آغاز شده است، افزود: تعداد 12 مرکز درمانی تامین اجتماعی در استان لرستان وجود دارد که از نظر تعداد مراکز استان لرستان در رتبه دهم کشوری قرار دارد.

 

وی ادامه داد: از سال 93 کار بهسازی و توسعه فضای فیزیکی و تجهیزات پزشکی همه مراکز تامین اجتماعی استان لرستان آغاز شده است.

 

بهاروند بیان کرد: تاکنون بیش از 90 درصد فضای فیزیکی و تجهیزات پزشکی مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان لرستان  اصلاح شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: حدود 90درصد فضای فیزیکی  و 100 درصد تجهیزات پزشکی مراکز درمانگاهی استان لرستان شامل9 مرکز درمانی تامین اجتماعی استان لرستان اصلاح شده است.

 

بهاروند با اشاره به وجود سه مرکز بیمارستانی در استان لرستان، افزود: طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی استان لرستان آغاز شده است.

 

وی افزود: طرح ارتقای هتلینگ دو بیمارستان بروجرد و دورود طی سال گذشته تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

 

بهاروند با اشاره به وضعیت طرح هتلینگ بیمارستان خرم آباد، افزود: با توجه به اینکه این بیمارستان حدود 30 سال قدمت دارد،  نیاز است صفر تا 100 این بیمارستان نوسازی شود.

 

وی افزود: این طرح از سال 93 در بیمارستان خرم آباد آغاز شده است و بخش های حساس این بیمارستان چون اورژانس، زایشگاه، اتاق  عمل، بخش استریل و محوطه این بیمارستان تاکنون بهسازی و نوسازی شده است.

 

بهاروند افزود: همچنین طی سال گذشته دو بخش این بیمارستان اصلاح شده است و در هفته  تامین اجتماعی امسال تعداد سه بخش بستری اصلاح و افتتاح شده است.

 

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان لرستان افزود: اصلاحات به گونه ای بوده است که همه ساختار بخش های تغییر یافته است و این تغییرات شامل تاسیسات، زیرساخت، سرمایش، گرمایش، برق، فاضلاب و .... اصلاح شده است.

 

وی ادامه داد: پس از اصلاح فیزیکی، امکانات رفاهی چون یخچال، تلویزیون و... و تجهیزات درمانی و پزشکی هم اصلاح شده است.

 

بهاروند بیان کرد: تاکنون پنج بخش بستری در بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد اصلاح شده است و سه بخش دیگر هم در دست اقدام هستند و دو بخش دیگر این بمیارستان  پس از تکمیل طرح های در دست اقدام اصلاح خواهند شد.

 

وی ابراز کرد: دو بخش دیگر بیمارستان خرم آباد، طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا پایان سال جاری تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرند که با بهره برداری از این دو بخش حدود 90 درصد هتلینگ بیمارستان تکمیل شده است.

 

بهاروند با اشاره به در دست اصلاح بودن بخش های چون پذیرش، صندوق و مدارک پزشکی، افزود: طی هفته تامین اجتماعی نخستین آشپزخانه تمام صنعتی سازمان تامین اجتماعی دراستان لرستان و  بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد راه اندازی شده است.

 

وی اذعان داشت: در این بیمارستان علاوه بر ساختار فیزیکی این بیمارستان که براساس استانداردهای وزارت بهداشت است تمام تجهیزات داخلی هم براساس استاندارد های بین المللی و استانداردها وزارت بهداشت نوسازی شده است.

 

بهاروند افزود: برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی بیمارستان تامین اجتماعی خرم آباد اعتباری حدود شش میلیارد تومان هزینه شده است.

 

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ابراز کرد: بخش غذا و رژیم غذایی یکی از اولیت مهم درمان در کنار دارو است که تلاش می شود با رعایت استاندارد های روز دنیا، بستر ارتقای خدمت به بیماران فراهم شود.

کد خبر 952352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha