ایجاد ۲ جشنواره بین المللی پیرامون صلح

سپهر با تاکید بر اینکه برای ایجاد منابع موزه فراخوان ۲ جشنواره بین المللی پیرامون صلح داده شده است، گفت: این جشنواره در ۲ بخش عکس و کارتون (کاریکاتور) اجرا می شود که در بخش کارتون صلح که استقبال خوبی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مسعود سپهر»، امروز (پنج شنبه ۲ مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خیریه «اسلامی» شیراز نزدیک به 60 سال است که سابقه کار دارد، گفت: این خیریه مورد اعتماد مردم است و درمانگاه «حضرت ولیعصر (عج)» در سال 42 ساخته شده است، به دلیل نام مبارک حضرت، این درمانگاه بسیار مورد اعتماد مردم است.

مدیر عامل درمانگاه «حضرت ولیعصر (عج)» و خیریه «اسلامی» شیراز با اشاره به اینکه عده زیادی از خیرین بخش زیادی از اموال خود را وقف این خیریه و درمانگاه کردند، اظهار کرد: امسال هم 2 مورد صلح آپارتمان با خیریه داشتیم و یک مورد اهدا زمین هم شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه توسعه درمانگاه یکی از اتفاقاتی است که روی داد و درمانگاه شماره 2 در سهل آباد به یک هزار و 600 متر زیر بنا ساخته شده و در حال نازک کاری است و سال آینده به بهره برداری می رسد،‌ تاکید کرد: این محله یکی از محلات محروم شیراز محسوب می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه «محمدجعفر محلاتی»، از مسئولین این خیریه و درمانگاه از برترین های این شهرستان هستند و سابق نماینده دائم ایران در سازمان ملل بود و استاد دانشگاه آمریکا هست و کرسی صلح را در این کشور داراست، تاکید کرد: آسایش و اقتصاد با توسعه جنگ ها از بین می رود و اگر می خواهیم این را برچینیم باید به سمت صلح برویم و توجه عالم به مسئله صلح باید جلب شود، دروغ بزرگی وجود دارد که می گویند «بنای زندگی انسان، جنگ و تخاصم است».

وی با یادآوری این مطلب که در همه سطوح در سطوح فردی، خانوادگی، شهری، جامعه، کشور و جهانی به دنبال صلح هستیم، افزود: شیراز در طول تاریخ به عنوان شهر صلح و مدارا شناخته می شده است.

سپهر با اشاره به اینکه تاسیس یک مرکز تحقیقات «صلح و سلامت» در خیابان جهاد سازندگی در نظر داریم، اضافه کرد:‌ در تفکر ایجاد موزه صلح هستیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای ایجاد منابع موزه فراخوان 2 جشنواره بین المللی پیرامون صلح داده شده است، افزود: این جشنواره در ۲ بخش عکس و کارتون (کاریکاتور) اجرا می شود که در بخش کارتون صلح که استقبال خوبی شده است.

وی با تاکید بر اینکه 2 سال کنگره بین المللی صلح و سلامت برگزار شده و امسال در آبان ماه برگزار خواهد شد که امسال به خاطر کرونا به صورت محدود و ویدئوکنفرانسی برگزار می شود، تاکید کرد: چهار کتاب در حوزه صلح چاپ شده و 2 مقاله هم در حال چاپ است.

سپهر با تاکید بر اینکه شیراز یک مرکز صلح در منطقه و کشورهای اسلامی باشد، افزود: سرمایه های اجتماعی زیادی در شیراز داریم که سعدی و حافظ مهمترین آنان هست، در آثار آنان مدارا، محبت، عشق، دوستی و صلح را در عالم تسری دهند، باید از این سرمایه فرهنگی شیراز دفاع و استفاده کنیم که لازم است در این راستا مردم حمایت کنند، البته که حمایت های سیاسی و معنوی هم لازم است، اگر همه دست به دست هم دهیم و فرهنگ صلح را تسری دهیم بوی این گل خوشبو باعث می شود بین مردم و جامعه پخش شود.

وی با اشاره به رونمایی دستگاه سونوگرافی در این درمانگاه هم گفت: خیرین یک دستگاه سونوگرافی برای این درمانگاه ارسال کرده اند و کسانی که در خانه هستند و می توانند از این دستگاه پرتابل سونوگرافی استفاده کنند.

 

کد خبر 952429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha