پویش نذر ماسک در ماه  محرم راه اندازی شود

حریرچی گفت: برای ماه محرم پویش نذر ماسک را به جای توزیع غذا راه اندازی کنیم تا بتوانیم این ویروس منحوس را کنار بگذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ایرج حریرچی» ظهر امروز (پنجشنبه 2 مرداد) در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بازدیدی از استان مازندران و گلستان داشتیم و متاسفانه در موارد جدید کرونا نگران کننده است.

 

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه شرایط آمل مشابه اسفند است، ادامه داد: در شهرستان های شرق استان گلستان اعم از کلاله و مراوه تپه شاهد شیوع ویروس کرونا در یک ماه اخیر هستیم و برای بخش های مختلف از جمله برای تأمین اکسیژن ساز تصمیم خوبی گرفته شد و دو دستگاه در یکی از بیمارستان های گلستان نیز نصب شده است.

 

وی تأکید کرد: توجه ملت را به این مهم جلب می کنم که راه حل کرونا بیمارستانی و درمانی نیست و زمستان و پاییز سخت تری به ویژه در کشورهای نیمه کره شمالی خواهیم داشت.

 

حریرچی با تأکید بر اینکه تا کشف واکسن کرونا راه مقابله با ویروس در تغییر رفتار و ملاحظات اجتماعی است، تصریح کرد: عید قربان را پیش رو داریم و در برخی استان ها از جمله گلستان قربانی کردن واجب شمرده می شود و دید و بازدیدهایی منجر به شیوع بیشتر ویروس کرونا می شود.

 

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: باید به این مهم توجه کرد که برای پیشگیری از شیوع کرونا حج واجب تعطیل شده است یا حرم معصومین مثل حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) پذیرای زائران نیست و باید برای مناسبت های دینی و ایام محرم با مشارکت روحانیت و جامعه مداحان برنامه داشته باشیم و از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنیم.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر تعداد فوتی به 229 رسیده است که این میزان در نقطه اوج اسفندماه ۹۸، 158 نفر بوده است، گفت: 20 درصد از مرگ روزانه مربوط به کرونا است و در ماه های اخیر در افراد جوان و کودکان علائم بیماری را می بینیم و راه مقابله استفاده از نهادهایی مانند آموزش و پرورش است.

 

حریرچی ابراز داشت: کم هزینه ترین و راحت ترین و موثرترین راه مقابله با ویروس استفاده از ماسک است به شرط آنکه 95 درصد مردم هنگام خروج تا برگشت به خانه از ماسک استفاده کنند.

 

معاون کل وزارت بهداشت تأکید کرد: برای ماه محرم پویش نذر ماسک را به جای توزیع غذا راه اندازی کنیم تا بتوانیم این ویروس منحوس را کنار بگذاریم.

 

کد خبر 952430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha