استفاده از ظرفیت خبرگزاری شبستان برای معرفی الگوهای برتر

حجت الاسلام علی رفیعی گفت: بهترین کار برای مقابله با توطئه دشمنان، پرداختن به سبک و سیره علما و شهدا با استفاده از ظرفیت خبرگزاری شبستان است و از این طریق می توان به نسل جوان و نوجوان الگوهای برتر را معرفی کرد.

حجت الاسلام «علی رفیعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با بیان این مطلب که یکی از دغدغه های امروز ما بایستی معرفی الگوهای موفق و اسلامی به نسل نوجوان و جوان ما باشد، گفت: دشمن با استفاده از ابزار رسانه به دنبال معرفی الگوهای مدل غربی برای نسل های جدید ما است و بهترین کار برای مقابله با این توطئه دشمنان، پرداختن به سبک و سیره علما و شهدا با استفاده از ظرفیت خبرگزاری شبستان است و از این طریق می توان به نسل جوان و نوجوان الگوهای برتر را معرفی کرد.

امام جمعه شهرستان فاریاب ابراز کرد: خبرگزاری شبستان همان طور که از نام آن پیدا است به عنوان یک رسانه اختصاصی حوزه دین و مسجد می تواند نقش مهمی در تقویت عقاید و باورهای دینی داشته باشد.

وی تاکید کرد: یک رسانه دینی و مسجدی می تواند در تبلیغ و ترویج آموزه های دینی کمک بسزایی کند زیرا تبلیغ و ترویج آموزه های دینی موجب تقویت باورهای اعتقادی و دینی جامعه شده و در این صورت آسیب پذیری این جامعه نسبت به تهاجمات فرهنگی کم تر می شود.

حجت الاسلام رفیعی اظهار کرد: همان طور که می دانید امروز فضای مجازی جزئی از زندگی روزمره مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان شده است و با شیوع کرونا و قرنطینه خانگی شاید بیشتر وقت افراد به فضای مجازی اختصاص یافته و دشمن در حال استفاده از این فرصت برای تولید شبهات دینی است.

امام جمعه فاریاب اضافه کرد: اگر مردم به ویژه قشر نوجوان و جوان ما پاسخ شبهات دینی را دریافت نکنند این امر موجب تضعیف عقاید و باورهای دینی آنها می شود بنابراین پاسخ گویی به شبهات دینی یکی از ضروریات است.

وی با اشاره به نقش رسانه های دینی در تنویر افکار عمومی، عنوان کرد: رسانه های دینی و مسجدی می توانند برای مقابله با شبهات دینی با تنویر افکار عمومی گام های موثری بردارند و یکی از گام های موثر این رسانه ها، شناسایی شبهات دینی و استفاده از ظرفیت کارشناسان دین برای پاسخ گویی به آنها است.

حجت الاسلام رفیعی ابراز کرد: یکی از نقاط قوت خبرگزاری شبستان، معرفی اماکن مذهبی همچون مساجد است که از زوایای مختلف به آن می پردازد و همین امر میزان آگاهی افراد جامعه را از ظرفیت ها و فعالیت های مساجد افزایش داده و در نهایت موجب جذب بیشتر افراد جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان به مساجد می شود.

امام جمعه فاریاب در خاتمه اظهار کرد: خبرگزاری شبستان رسانه ای است که دغدغه دین و فرهنگ دارد و فعالیت های این خبرگزاری قابل تقدیر می باشد و بایستی از رسانه هایی همچون خبرگزاری شبستان که دغدغه فعالیت های دینی داشته و تعداد آنها اندک است، حمایت شود.

کد خبر 952473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha