قرارگاه رسانه ای تبلیغی در عرصه بین الملل تشکیل شود

حجت الاسلام احمدی شاهرختی با اشاره به لزوم کار رسانه جدی از سوی رسانه های دینی از جمله شبستان تأکید کرد : باید قرارگاه رسانه ای تبلیغی در عرصه بین الملل تشکیل شود.

حجت الاسلام «ابوالحسن احمدی شاهرختی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به اهمیت کار رسانه دینی اظهار داشت: ما نیاز جدی داریم به باز تعریف رسانه در حوزه دین به ویژه رسانه بین الملل در مواجهه با رسانه های پیچیده ای که در تهاجم فرهنگی علیه ما از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند و رهبر معظم انقلاب نیز به این مسئله اشاره داشته‌اند.

 

مبلغ و پژوهشگر بین المللی افزود: ما باید هم میدان هم نیازها و هم عوامل پشت صحنه در صحنه جنگ تمام عیار علیه تمامیت دینی را بشناسیم و راههای مقابله با آن را نیز درک کنیم البته این مسئله نیاز به بحث های آکادمیک و جدی و آموزش های مدون دارد.

 

وی با تأکید بر این که ما برای موفقیت در این جنگ رسانه ای نیازمند کادرسازی هستیم، گفت: از آن طرف افرادی که توانایی رزم در این جبهه را دارند را باید تربیت کنیم و مقتضیات و موانع را شناخته و نقشه عمل رسانه تبلیغی را تدوین کنیم که در حقیقت برای هر یک از این مسائلی که گفتیم باید کار ویژه‌های دقیقی تعریف شود.

 

حجت الاسلام احمدی شاهرختی بیان داشت: به عنوان مثال اگر درون دینی و درون ارزشی هم بحث کنیم باید یک نگاه جامع به مکاتب و ارزشها و مردم در جغرافیای دینی و مذهبی نیز داشته باشیم و مکاتب سیاسی التقاطی را در نظر بگیریم چراکه مخاطب ما امروز فقط کسانی نیستند که ما با ما هم نگاه هستند.

 

وی تأکید کرد: در این مواجهه به رغم همه تلاش هایی که به برکت انقلاب عظیم اسلامی صورت گرفته اما هنوز کارهایی که انجام شده قطره ای در برابر اقیانوس است؛ هنوز صدای ما را مردم دنیا به درستی نشنیده اند همچنان که آنهایی که شنیده اند انقلاب اسلامی را به کشورها و جوامع خود برده و از آن الگو گرفته اند.

 

پژوهشگر پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به لزوم کار جدی رسانه ای در حوزه بین الملل یادآور شد: هنوز کسانی که در کشور ما صاحبان قدرت و ثروت و اعتبار هستند آیا به فکر تشکیل یک قرارگاه تبلیغی رسانه‌ای قوی افتاده‌اند؟ آیا خواسته اند با برنامه ریزی حساب شده در این عرصه کار کند؟ به عقیده من هنوز چنین قرارگاهی تشکیل نشده است.

 

وی اضافه کرد: از این رو لازم است همه کسانی که در این عرصه فعال هستند اعم از صاحبان اندیشه های تبلیغی و رسانه های ارزشی در حوزه های علمیه، رادیو و تلویزیون، سایت ها، مجلات و پایگاه‌ها به صورت سالیانه کنار هم بنشینند و طرح های جامع و قابل عمل در هر منطقه جغرافیایی را تدوین کنند که در این صورت می توانیم گام های مطلوبی برداریم هر چند هنوز این اتفاق نیفتاده است.

 

حجت الاسلام احمدی شاهرختی ضمن تأکید بر لزوم توجه خبرگزاری شبستان به عرصه بین الملل بیان داشت: ما در گام دوم انقلاب هستیم ولی می‌بینیم در کشور خودمان در یک منطقه کارهای زیادی انجام شده اما در مناطق دیگر هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است؛ ما هم در توزیع هم در محتوا و هم در انتخاب افراد و برنامه‌ریزی و عملیات مشکل داریم به همین دلیل بایسته است به زعامت کسانی که امر دین را بر عهده دارند یعنی حوزویان همه جمع شوند و افکار روی هم ریخته شود و با تمرکز، کار جلو برود.

کد خبر 952505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha