برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری ویژه دهه ولایت در منطقه آزاد اروند

قانعیان از برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری مساجد ویژه دهه ولایت در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری جشنواره و مسابقه به صورت مجازی و ... از جمله این برنامه‌ها است.

«حسین قانعیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ذی‌الحجه و اعیاد مبارک قربان و غدیر، با تشریح اقدامات کانون‌های مساجد منطقه آزاد اروند در این ایام اظهار کرد: به‌مناسبت عید غدیرخم 700 بسته معیشتی تحت عنوان اطعام علوی از طریق کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند میان نیازمندان مناطق مختلف شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از جمله اروندکنار، چوئبده، ذوالفقاری و محرزی توزیع می‌شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند افزود: در این بسته‌های معیشتی تعرفه‌هایی جهت برگزاری مسابقه ویژه برنامه عید غدیرخم جانمایی شده که پس از ارسال و بازبینی پاسخ‌ها به برندگان جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در ایام دهه ولایت بنا داریم کتابخانه کانون فرهنگی هنری حضرت زهرا (س) شهر چوئبده را رونمایی و به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

 

قانعیان از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری در آبادان خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره با موضوع نقاشی کودکان، خوشنویسی، کاردستی و گرافیک به‌صورت مشترک با شهرداری، معاونت فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی آبادان، معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند در ایام اعیاد قربان و غدیر برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به دیدار با خانواده شهدا بیان کرد: در ایام دهه ولایت بنا داریم ضمن دیدار با خانواده‌های معظم شهدا آنها را تکریم و هدایایی را به رسم یادبود به آنها اهدا کنیم؛ اولویت ما در این آئین تکریم خانواده‌های معظم شهدا ساکن در روستاها خواهد بود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند عنوان کرد: همچنین با مشارکت معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در ایام دهه مبارک ولایت مقرر شده هشت کارناوال شادی را در شهرهای اروندکنار، چوئبده، آبادان، محرزی، پیش ساخت و خرمشهر راه‌اندازی کنیم.

 

وی از توزیع 2 هزار بسته فرهنگی و بهداشتی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر خبر داد و ابراز کرد: این بسته‌ها شامل ماسک، دستکش، پیکسل و مسابقه فرهنگی با موضوع نهج‌البلاغه است که توسط کاروان‌های شادی توزیع می‌شوند و پس از قرعه‌کشی به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

 

قانعیان با اشاره به همکاری با موسسه فرهنگی هنری نورالهدی خاطر نشان کرد: همچنین در این ایام با همکاری این موسسه در نظر داریم مسابقات قرآن در رشته‌های ترتیل و قرآن را به‌صورت مجازی برگزار کنیم، در این برنامه فیلم قرائت و ترتیل گرفته و برای ما ارسال می‌شود که پس از بررسی و داوری آثار به نفرات برگزیده جوایزی نیز اهدا می‌شود.

 

وی از برگزاری مسابقه مداحی ستایش‌گران جوان در منطقه آزاد اروند خبر داد و یاد آور شد: قرار است این مسابقه را با همکاری جامعه مانی مشعر و معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند به‌صورت مولودی‌خوانی به دو زبان عربی و فارسی با موضوع عید غدیر در این ایام مبارک برگزار کنیم.

 

کد خبر 952491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha