خبرگزاری شبستان میزان جذب افراد جامعه به مساجد را افزایش می دهد 

حجت الاسلام مصطفی خجسته گفت: خبرگزاری شبستان به عنوان رسانه دینی و مسجدی با معرفی اماکن مذهبی و مساجد میزان آگاهی و شناخت افراد جامعه را افزایش داده و همین امر میزان جذب افراد جامعه به مساجد را افزایش می دهد.

حجت الاسلام «مصطفی خجسته» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: عصر ما، عصر اطلاعات است و هر کسی که اطلاعات بیشتری دارد بهتر می تواند مسیر زندگی خود را انتخاب کند و خبرگزاری شبستان به عنوان رسانه دینی و مسجدی با معرفی اماکن مذهبی و مساجد میزان آگاهی و شناخت افراد جامعه را افزایش داده و همین امر میزان جذب افراد جامعه به مساجد را افزایش می دهد. 


امام جمعه جبالبارز جنوبی بیان کرد: این شناخت و آگاهی به مخاطبین کمک می کند تا با توجه به سلایق خود در این برنامه ها و فعالیت ها شرکت کرده و در واقع برای اوقات فراغت زندگی خود برنامه ریزی بهتری داشته باشند.

وی با اشاره به تعریف رسانه، عنوان کرد: به طور کلی می توان گفت؛ آنچه که پیامی را به مخاطب می رساند، رسانه نامیده می شود و اولین رسانه دینی منبر است.

حجت الاسلام خجسته اظهار کرد: منبر یکی از رسانه های معروف و پر کاربرد دینی است که از زمان پیامبر اکرم (ص) وجود داشته است و آن حضرت هر گاه که می خواستند در مسجد النبی برای مردم سخن گویند بر بالای منبری که توسط اصحاب ایشان از نخله خرما ساخته شده و ۳ پله داشت، می رفتند.

امام جمعه جبالبارز جنوبی با بیان این مطلب که منبر محل نورافکنی است، اضافه کرد: اشخاصی که بر بالای منبر می روند ۲ نور را عمدتا پخش می کنند، یکی نور قرآن و دیگری نور اهل بیت علیهم، این منبرها تاثیرات شگرفی در تاریخ اسلام داشته و انقلاب ما از همین منبر که رسانه ای دینی و جمعی است کلید خورد.

وی بیان کرد: سخنرانی و افشاگری امام راحل در تاریخ ۱۴ خرداد سال ۱۳۴۲ در پی تصویب لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی، سرآغازی برای قیام شد و ۱۵ سال طول کشید تا انقلاب به ثمر نشست.
 
حجت الاسلام خجسته ابراز کرد: نقش خطبا که رسالت دینی دارند در به ثمر رساندن انقلاب نقش کلیدی بود و می توان نامه ها و اعلامیه های حضرت امام خمینی ( ره) را تحت عنوان رسانه های دینی قلمداد کرد.

امام جمعه جبالبارز جنوبی تاکید کرد: رسانه های دینی اعم از گفتاری، مکتوب و تصویری نقش بسیار مهمی در رویکرد اجتماع به سوی معنویت دینی دارند.

وی عنوان کرد: برخی رسانه ها در دست زورمندان و قدرتمندان دنیا بوده همچون بی بی سی که به دنبال جنایت هستند اما در مقابل رسانه های ضد دین و ضد ارزش، رسانه های دینی و مسجدی همچون خبرگزاری شبستان وجود دارند که در خدمت دین، ترویج معنویت و در خدمت انسانیت هستند.

 

حجت الاسلام خجسته در خاتمه اظهار کرد: این خبرگزاری با توجه به رسالتی که دارد می تواند نقش مهمی را در مقابله با تهاجم فرهنگی ایفا کند بنابراین باید به دنبال تولید محتوا در خصوص پاسخ گویی به شبهات دینی باشد، چرا که دشمن با شبه افکنی به دنبال نابودی اعتقادات و باورهای دینی ما است.

کد خبر 952527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha