فعالیت بیش از ۳ هزار مؤسسه قرآن و عترت در کشور

صالحی گفت: بیش از سه هزار مؤسسه قرآنی در کشور وجود دارد که این مؤسسات قرآنی توفیقی برای فعالیت های قرآنی در کشور به شمار می روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید عباس صالحی» امروز جمعه ۳ مرداد در مجمع عمومی و انتخابات هئیت مدیره اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت ک به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی توسعه فعالیت های قرآن کریم است، قبل از انقلاب چند ترجمه قابل قبول بیشتر از قرآن کریم در کشور وجود نداشت ولی امروز ده ها ترجمه فاخر از قرآن کریم را در کشور شاهد هستیم.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه تلاوت، حفظ قرآن کریم و مفاهیم و بحث های پژوهشی اتفاقات خوبی در طول انقلاب اسلامی رقم خورده است.

 

صالحی به فعالیت موسسات مردمی قرآن کریم در کشور اشاره کرد و افزود: بیش از سه هزار موسسه قرآنی در کشور وجود دارد که  این موسسات قرآنی توفیقی برای فعالیت های قرآنی در کشور به شمار می روند.

 

وی بیان کرد: چند سالی شرایطی فراهم شده است که این موسسات قرآنی تحت پوشش فعالیت یک اتحادیه قرار بگیرد تا هم افزایی رقم بخورد و ارتباط با مجموعه نظام در حوزه فعالیت های قرآنی شفاف تر و روشن تر باشد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  بیان کرد: امروز شاهد یک نقطه عطفی در حوزه فعالیت های قرآنی هستیم و با یک همگرایی این انتخابات در حال برگزاری است و 15 عضو هیئت مدیره اصلی و دو بازرس امروز با مشارکت 600 موسسه قرآنی در کشور مشخص شد.

 

صالحی بیان کرد: امروز شاهد یک جریان اتحادیه فراگیر در حوزه فعالیت های قرآنی کشور هستیم و به سهم خود این قول را می دهیم تا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از گذشته از موسسات قرآنی حمایت کند.

 

وی بیان کرد: از جریان های قرآنی و دینی که ریشه آن از مردم برای مردم است حمایت می کنیم و در خدمت این اتحادیه فراگیر خواهیم بود.

 

کد خبر 952543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha