تعویض بیش از ۹۰ بازوی جداکننده در فارس و بوشهر بدون سرمایه گذاری خارجی

روغنیان گفت: با دست یابی شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر به توان بالا، بدون نیاز به سرمایه گذاری خارجی، طراحی ساخت و تعویض بیش از ۹۰ بازوی كامل جدا کننده (سکسیونر) ۶۶ كیلوولت در استان های فارس و بوشهر با موفقیت به انجام رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمزه روغنیان»، امروز (شنبه 4 مرداد) از طراحی ساخت و تعویض بازوی کامل جداکننده در استان های فارس و بوشهر خبر داد و به خبرنگاران گفت: با دست یابی شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر به توان بالا، بدون نیاز به سرمایه گذاری خارجی، طراحی ساخت و تعویض بیش از ۹۰ بازوی كامل جدا کننده (سکسیونر) ۶۶ كیلوولت در استان های فارس و بوشهر با موفقیت به انجام رسید.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس افزود: به دلیل وجود فرسودگی بالا در بازوهای جدا کننده و افزایش بار، کارایی جداکننده ها در تعدادی از ایستگاه های امور بهره برداری شمال و غرب ، شرق و جنوب استان فارس دچار مشکل شده بود که با این تعویض بهره وری آنها افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: این تعویض با هزینه ای بیش از هفت میلیارد ریال انجام شده و به مرحله بهره برداری در ایستگاه های فارس و بوشهر رسیده است و اقدام موثری در جهش تولید به شمار می رود.

روغنیان با تاکید بر مزایای اجرای این طرح بیان کرد: از برترین مزایای این اقدام، می توان به بومی سازی در ساخت بازوی جدا کننده توسط کارشناسان معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با این اقدام تا بیش از 35 میلیارد ریال صرفه جویی هزینه داشته ایم و قسمت درگیر بازوهای «سکسیونر» نیز که از کالاهای  بنیادی در ایستگاه های برق فشار بالا هستند، تقویت شده است.

روغنیان ادامه داد: جداکننده ها در ایستگاه‌های برق فشار قوی، نقش موثری دارند و بخش‌های گوناگون دارای ولتاژ را جدا کرده و امکان کار و بستن و بازکردن تجهیزات بر روی خطوط را فراهم می کنند و طراحی و ساخت آنها نقش موثری در اقتصاد مقاومتی و جهش تولید دارد.

کد خبر 953119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha