ترکیب سموم کشاورزی با یکدیگر کارایی آن را کاهش می دهد

آبروان گفت: برخی از کشاورزان چندین سم را همراه با کودهای ریز مغذی مخلوط می کنند و این مهم باعث می شود که کارایی سم کم شود و آفت نیز نسبت به این سموم از خود مقاومت نشان می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد آبروان» صبح امروز (یکشنبه ۵ مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تله های نوری جذب کننده مگس مدیترانه در مزارع و باغات استان کماکان نشان می دهد که هنوز شیوع این آفت در استان گلستان وجود دارد.

 

کارشناس حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان به سمپاشی مزارع و باغات برای مقابله با مگس مدیترانه ای تأکید کرد و ادامه داد: به باغداران تأکید می کنیم که این آفت خطرناک است و در صورت عدم توجه به آن خسارت سنگینی را به باغات وارد می کند.

 

وی تأکید کرد: کشاورزان در راستای مقابله با مگس مدیترانه ای اقدام کنند و از نظر کارشناسان بهره ببرند.

 

آبروان افزود: در مزارع پنبه و سویا به ویژه مزارعی که در مجاورت محصول کلزا قرار داشتند آفت سنک بذر خوار کلزا در جمعیت زیاد در کاه و کلاش کلزا تکثیر شده است و می تواند وارد مزارع پنبه و سویا شود و می توانند برای این محصول خسارت به بار بیاورد.

 

وی بیان کرد: برخی از کشاورزان چندین سم را همراه با کودهای ریز مغذی مخلوط می کنند و این مهم باعث می شود که کارایی سم کم شود و آفت نیز نسبت به این سموم از خود مقاومت نشان دهد و باید کشاورزان با نظر کشاورزان نسبت به سمپاشی و انتخاب سم اقدام کنند.

 

کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: کشاورزان برای سمپاشی براساس نظر کارشناسان اقدام کرده و از سموم مجاز استفاده کنند.

 

کد خبر 953145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha