روابط ایران و عراق، عقلانی است

حجت الاسلام کرامتی با یادآوری تفرقه افکنی هایی که میان دو دولت و ملت ایران و عراق صورت می گیرد، رابطه میان این دو کشور را عقلانی و از روی تجربه بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان، حجت الاسلام محمد تقی کرامتی در جمع نمازگزاران مصلی شهرستان گلپایگان ضمن تسلیت شهادت امام باقر(ع) و با یادآوری سال روز نخستین نماز جمعه پس از انقلاب گفت: این نمازجمعه را آیت الله طالقانی در تهران برگزار شد و اکنون نزدیک به هزار نماز جمعه در سراسر کشور و در شهر و روستا برگزار می شود و نماز جمعه در کلام امام و رهبری،  از برکات انقلاب اسلامی است.


امام جمعه گلپایگان، با تاکید براینکه نماز جمعه یک نهاد مبارک و رحمانی است که واقعیت هایی را بیان می کند، ادامه داد: دور شدن انسان از آتش جهنم، نجات انسان از دشواری های روز قیامت و فرصت و تمرین برای پاک زیستن و زندگی طیب مطابق به خواست خداوند از برکات حضور در نماز جمعه است.


وی با اشاره به خطبه ای که  هم اهل سنت و هم شیعه بر صحت آن تاکید کردند ، افزود: سر در گمی و تشویش در زندگی از تبعات تکوینی نماز جمعه است و اعمال شخص از نماز های روزانه تا روزه و زکات وی را در صورت ترک نماز، قبول نمی شود.


حجت الاسلام کرامتی از کسانی که برای ضایع کردن نمازجمعه گام بر می دارند انتقاد کرد و  از برگزاری شورای اداری در یکشنبه هفته آینده با موضوع نماز جمعه خبر داد.


امام جمعه گلپایگان به دیدار حضوری نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب در حالی که دیدار ها تاپیش از این لغو یا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده است،اشاره کرد و افزود: نزدیکی بین مردم ایران و عراق را از روی عقل، دین و تجربه است و بعضی سعی کردند با منابع و اقدامات این روابط را میان دو ملت و دو دلت از بین ببرند که هوشیاری برای رهایی از دام تفرقه افکنان را می طلبد./

کد خبر 953282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha