ارمغان نهاد نماز جمعه قلعه گنج حفظ وحدت رویه بین مردم و مسئولین است 

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: نهاد نماز جمعه شهرستان قلعه گنج در طی ۹ سال گذشته سعی در حفظ وحدت رویه بین مردم و مسئولین را داشته است و از اموری که با این وحدت در تناقض می باشد پرهیز کرده ایم.

حجت الاسلام «احمد نجنو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور، گفت: ۵ مرداد سال ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه عبادی و سیاسی که قرن ها به دلیل حکومت طاغوطیان اقامه نمی شد، به برکت انقلاب و نظام اسلامی برای نخستین بار به دستور امام راحل در این روز به امامت آیت الله طالقانی برگزار شد و می توان گفت؛ نماز جمعه مولود انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهرستان قلعه گنج با بیان این مطلب که نماز جمعه به تعبیر مقام معظم رهبری قلب فرهنگی هر شهر و قرارگاه و پایگاهی برای مردم می باشد، اضافه کرد: نماز جمعه یک فریضه عبادی و سیاسی و دارای ۲ خطبه می باشد که توسط ائمه جمعه اقامه می شود، خطبه ها به بیان امور اخلاقی، تقوا، سبک زندگی اسلامی و همچنین به بیان مسائل روز، فرامین مقام معظم رهبری و سیاست های نظام و نیز به مطالبه به حق مشکلات مردم اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: نهاد نماز جمعه شهرستان قلعه گنج در طی ۹ سال گذشته سعی در حفظ وحدت رویه بین مردم و مسئولین را داشته است و تاکنون از اموری که با این وحدت در تناقض بوده پرهیز کرده و با آغوش باز پذیرای اقشار مختلف جامعه از هر طیف و گروه های سیاسی بوده است چرا که همه ما متعلق به نظام و انقلاب اسلامی هستیم.

حجت الاسلام نجنو اظهار کرد: به اذعان مدیران ذی ربط، مدیران امنیتی و حتی در تحقیق و تفحصی که بازرسی دفتر مقام معظم رهبری در گذشته داشته اند، شهرستان قلعه گنج به عنوان یکی از شهرستان های دارای رتبه بالای حفظ وحدت رویه بین مردم و مسئولین در سطح کشور معرفی شده است و تحقق این امر از برکات وجود نهاد نماز جمعه این شهرستان می باشد.

امام جمعه قلعه گنج ابراز کرد: خط قرمز نهاد نماز جمعه شهرستان قلعه گنج، فقط ولایت و انقلاب اسلامی است و هر کسی که از این مسیر خارج شود با تمام توان در مقابل آن ایستادگی می کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از رویکردهای این نهاد، حفظ وحدت رویه بین مسئولین شهرستان است و در همین راستا هر کجا که احساس شده مسئولین با یکدیگر اختلاف دارند به آنها گوشزد شد که این اختلاف ها به سطح جامعه کشانده نشود بلکه اختلاف ها با بحث و گفتگو در اتاق های دربسته حل شود.

 

حجت الاسلام نجنو ادامه داد: زیرا مردم از مسئولین توقع کار دارند و مسئولینی که به دنبال اختلاف باشند نمی توانند مشکلات به حق مردم را حل کرده و به خوبی به آنها خدمت رسانی کنند، خب خدا را شکر مسئولین نیز سخن ما را می پذیرند.

امام جمعه قلعه گنج بیان کرد: در واقع نماز جمعه، بلندگویی برای رساندن صدای مردم و مظلومین به گوش مسئولین و پل ارتباطی بین مردم و آنها است تا به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

وی با اشاره به این که البته بیان مشکلات مردم و مطالبه گری در خطبه های نماز دارای شاخص هایی است، اظهار کرد: از این تریبون نباید برای توهین به مسئولین و طرح مسائلی که به حق نیست استفاده شود بلکه بایستی با تدبیر مشکلات مردم و جامعه به مسئولین تذکر داده شود.

 

حجت الاسلام نجنو تاکید کرد: سعی کرده ایم از تربیون نماز جمعه هر آنچه که به تقوا و انصاف نزدیک تر است را بیان کرده و پیگیر مشکلات مردم بوده و سیاست های کلان نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری را به گوش مردم و مسئولین برسانیم.


امام جمعه قلعه گنج ابراز کرد: یکی از برنامه های فرهنگی نهاد نماز جمعه شهرستان قلعه گنج، راه اندازی کارگروه صلح و سازش در این شهرستان است تا اختلاف هایی که بر اثر تعصبات قومی و قبیله ای که بعضا در پی اختلاف های سیاسی در منطقه به وجود می آید، با صلح و سازش رفع شود و یکی از برکات حضور همه طیف های سیاسی در نماز جمعه، رفع همین اختلاف ها می باشد و به برکت وجود نهاد نماز جمعه شاهد امنیتی پایدار در شهرستان هستیم.

وی افزود: از دیگر برنامه های این نهاد در شهرستان قلعه گنج، ترویج فرهنگ ازدواج آسان در سطح شهرستان بوده چرا که در گذشته بسیاری از رسم و رسوم اشتباه و دست و پا گیر مانع ازدواج جوانان می شد که خدا را شکر برای حل این مشکل نیز کارگروه ازدواج آسان را راه اندازی کردیم.

حجت الاسلام نجنو بیان کرد: در همین راستا تقریبا سالانه بین ۲ تا ۳ بار جشن ازدواج آسان برای زوج های کم بضاعت برگزار می شود و در هر بار ۵۰ زوج زندگی مشترک خود را آغاز می کنند و در طی ۹ سال گذشته بیش از ۶۰۰ زوج با حمایت نهاد نماز جمعه و با کمک خیرین زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند.

امام جمعه قلعه گنج ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته در برگزاری مراسم عزا نیز شاهد صرف هزینه های گزاف توسط خانواده های متوفیان بودیم که غم از دست دادن عزیزان از یک سو و از سوی دیگر صرف هزینه های گزاف، غم خانواده های داغدار را دوچندان کرده بود و خوشبختانه با فرهنگ سازی هایی که این نهاد انجام داد، چندین سال است که مراسم عزاداری نیز به سادگی و بدون صرف هزینه های گزاف برگزار می شود.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه هایی که نهاد نماز جمعه قلعه گنج دنبال می کند، برگزاری مناسبت های مذهبی از جمله شهادت و ولادت ائمه معصومین علیهم السلام است که تاکنون به خوبی عمل کرده و همچنین امسال در ماه مبارک رمضان با توجه به شیوع کرونا، با تدابیر اندیشیده شده و با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی مراسم معنوی شب های قدر برگزار شد.

حجت الاسلام نجنو گفت: اکنون نیز در حال برنامه ریزی برای برگزاری مراسم روز عرفه و عید غدیر هستیم که در چارچوب پروتکل های بهداشتی و با رعایت فاصله اجتماعی برگزار می شود.

 

امام جمعه قلعه گنج اظهار کرد: از برنامه های دیگر نهاد نماز جمعه شهرستان قلعه گنج، حمایت از بیماران کم بضاعت شهرستان است و در همین راستا سامانه ای راه اندازی کرده ایم که مشخصات و نوع بیماری افراد در آن ثبت می شود و از طریق رایزنی با چند موسسه خیریه در کرمان، تهران و اصفهان هزینه های درمانی و حتی هزینه های جراحی افراد بیمار پرداخت می شود و به طور میانگین ماهانه ۴۰ نفر از بیماران کم بضاعت منطقه کمک هزینه درمانی دریافت می کنند.
 

وی عنوان کرد: یکی از برکات این نهاد، کمک به خانواده های محروم و کم درآمد است و به همین منظور ماهانه ۳۰۰ کیسه آرد در بین این خانواده ها توزیع می شود البته در طی ۹ سال گذشته در برخی از سال ها ماهانه یکهزار کیسه آرد نیز توزیع شده است.

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: لازم است سالروز اقامه اولین نماز جمعه را محضر مقام معظم رهبری و خدمت کلیه اعضای نهاد شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و استان و به خصوص حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کرمان که به عنوان پدر معنوی ما در استان بوده و همواره ما را راهنمایی می کنند، تبریک عرض کنم.

امام جمعه قلعه گنج در خاتمه از کلیه مسئولین قلعه گنج اعم از فرماندار، فرمانده سپاه و نیروی انتظامی و سایر ارگان ها که علی رغم مشکلاتی که وجود دارد با همراهی و همدلی هر چه تمام به نوعی نهاد نمازجمعه را حمایت می کنند، تشکر می کنم همچنین از حسن توجه اصحاب رسانه که به عنوان بازویی توانمند برای رساندن صدای ائمه جمعه و تریبون نماز جمعه به گوش مردم و مسئولین هستند، تشکر می کنم و از خبرگزاری شبستان جنوب کرمان که حقیقتا همراهی و تعامل خوبی با نهاد نماز جمعه قلعه گنج دارند، تشکر می کنم و امیدوارم خداوند به شما توفیق دهد که در این مسیر بسیار نورانی که در پیش رو دارید موفق باشید.

کد خبر 953361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha