خبرگزاری شبستان دارای وزانت و تخصص است

حجت الاسلام بهادری گفت: خبرگزاری شبستان دارای وزانت و تخصص است و همواره در امور مذهبی و اجتماعی پیشرو بوده و پوشش اخبار دینی و مذهبی را به نسبت رسانه های دیگر بیشتر پوشش داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، خبرگزاری ها همواره نقش موثری در اطلاع رسانی در حوزه های مختلف بر عهده دارند و خبرگزاری شبستان در کنار رسالت دینی خود همواره در حوزه های اجتماعی و فرهنگی نیز خوش درخشیده است.

یکی از رسالت های اصلی خبرگزاری شبستان، حوزه دینی و مذهبی است که از پوشش های خبری تا گزارش های توصیفی برای مانوس کردن جامعه و به ویژه نسل جوان با مفاهیم و ارزش های دینی تلاش مستمری دارد اما در کنار این رسالت ارزنده از پوشش موضوعات فرهنگی و اجتماعی و همکاری با حوزه های مختلف شهری غافل نشده است و حجت الاسلام «علیرضا بهادری»،  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان فارس به سئوالات ما در خصوص نحوه فعالیت های خبرگزاری شبستان به شرح زیر پاسخ می دهد:

 

نقش و رسالت رسانه های دینی در جامعه چیست؟

رسانه به معنای مستند سازی فعالیت ها و در معرض دیگران گذاشتن است.

 فعالیت های دینی و مذهبی در بین خانواده ها و اجتماع، متعدد و متنوع است ولی کمتر جمع بندی آماری می شوند اما رسانه های دینی باید سعی در دیده شدن این فعالیت ها و جمع بندی آنها داشته باشند.

رسانه های دینی چه نقشی در مقابله با تهاجم های فرهنگی و تبلیغات بیگانگان در دین گریزی دارند؟

خط اول مقابله با تبلیغات و تهاجم فرهنگی دشمن، استفاده از رسانه به عنوان یک تیغ 2 لبه است که در مرحله اول باید عملکردهای دین گرایی و فایده شخصی و اجتماعی که دین دارد را بیان کنند تا اقناع به وجود آید.

در مرحله دوم نیز رسانه های دینی باید کارکردهای تمدنی و بین المللی دین در دنیای امروزه و جبهه مقاومت که اساس تمدن های غربی را به لرزه درآورده است را منعکس کنند تا تبلیغ دین گریزی ناکام بماند.

رسانه های دینی چگونه می توانند مخاطبان جوان داشته باشند؟

پوشش فعالیت های جهادی مساجد مختلف و محلات مختلف، جوانان را بیشتر تشویق می کند زیرا جوان علاقه به دیده شدن دارد و اگر اطلاع رسانی به شکل بسته یا محدود و یا فقط افراد خاص باشد دیگران بی توجه می شوند.

معرفی اماکن مذهبی و فرهنگی در رسانه های دینی چه تاثیری دارد؟

در استان فارس که در مبحث گردشگری شهره کشوری است پیگیری گردشگری مذهبی می تواند جاذبه های مذهبی و دینی و ملی را بیشتر در معرض عموم قرار دهد و بشناساند و نیاز است رسانه های دینی و مذهبی بحث معرفی این اماکن را جدی تر بگیرند.

فعالیت های خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دینی، مسجدی، اجتماعی و شهری را چگونه ارزیابی می کنید و نظر شما پیرامون فعالیت و عملکرد خبرگزاری شبستان در پوشش حوزه های مختلف خبری چیست؟

خبرگزاری شبستان دارای وزانت و تخصص است و همواره در امور مذهبی و اجتماعی پیشرو بوده است و پوشش اخبار دینی و مذهبی را به نسبت رسانه های دیگر بیشتر پوشش داده است.

البته این خبرگزاری در کنار فعالیت های خود در حوزه دینی به پوشش حوزه های خبری دیگر نیز پرداخته است و یک رسانه همراه دینی و مردمی شناخته می شود که باید در حیطه تخصصی فرهنگ دینی که در خلاء رسانه ای مشهور تر و مورد نیازتر است، فعالیت بیشتری داشته باشد.

کد خبر 953554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha