مودت اهل‌بیت(ع) اجر رسالت پیامبر خدا (ص) است

طالب‌زاده بابیان اینکه مودت اهل‌بیت، اجر رسالت پیامبر خدا (ص) است و خداوند در قرآن به پیامبرش فرمان داده این حقیقت را به جهانیان ابلاغ نماید،گفت: مودت به اهل‌بیت و رساندن مردم به مودت به آنان ، وظیفۀ عمومی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «فاطمه صغری طالب‌زاده» امروز(5مرداد) در نشست بررسی جایگاه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) بر اساس آیات قرآنی و روایات بیان کرد: یکی از حقوق اهل‌بیت(علیهم‌السلام) مودت قلبی، اکرام و پیوند با آنان است و درآیات قرآن نیز برای آن‌ها شئون و حقوقی انحصاری در نظر گرفته‌شده که درباره هیچ‌کدام از انبیاء گذشته سابقه نداشته است.

 

استاد حوزه از مودت، وراثت کتاب، همراهی با پیامبر (صلی‌الله علیه و آله وسلم) در صلوات به‌عنوان حقوق اهل‌بیت(علیهم‌السلام) یادکرد و گفت: حق مودت منحصر به پیامبر و اهل‌بیت ایشان است و این به دلیل جایگاه خاص و نقش بی‌مانند محبت به آن‌ها در عین کمال و سعادت است.

 

وی بابیان اینکه مودت اهل‌بیت، اجر رسالت پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) است و خداوند در قرآن به پیامبرش فرمان داده این حقیقت را به جهانیان ابلاغ نماید، اذعان کرد: مودت به اهل‌بیت و رساندن مردم به مودت به آنان ، وظیفۀ عمومی است.

 

این استاد حوزه تصریح کرد: طبق روایات متواتر و اسناد صحیح، صلوات بدون آل محمد ابتر و ناقص است و ازآنجایی‌که اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در نظام دین، موقعیت ویژه داشته و توحید ابراهیمی را احیاء می‌کنند، لذا تا قیامت نامشان در کنار نام پیامبر (صلی‌الله علیه و آله وسلم) می‌آید.

 

طالب‌زاده در ادامه توفیق از طرف خداوند متعال، واعظی از درون و پذیرش نصیحت کننده را سه ویژگی مؤمن از دیدگاه امام جواد (علیه‌السلام) دانست و اظهار کرد: برای «توفیق» معانی مختلفی ذکر کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌که با متن حدیث هم سازگارتر است، ارشاد شدن فرد به سمت خیر و فراهم شدن شرایط کار خیر از سوی خداوند است.

 

وی تأکید کرد: هر فردی در درجه اول باید برای خودش واعظ و نصیحت کننده باشد و عقل به‌عنوان پیامبر درونی، بهترین وسیله برای سعادت انسان است که همانند چراغی راه تاریک و پرپیچ‌وخم زندگی را روشن می‌کند.

 

طالب‌زاده گفت: اینکه چه کسی ما را نصیحت می‌کند مهم نیست. اگر صحبت خوب و صحیح باشد باید بپذیریم هرچند آن شخص منافق یا کافر باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است افرادی موفق‌ترند که برای نصیحت دیگران ارزش قائل‌اند و صحبت خوب و منطقی را حتی از دشمن خود می‌پذیرند.

کد خبر 953567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha