نقش ایجاد زیرساخت های لازم در توسعه اشتغال عشایر

بهرامی گفت: ایجاد زیرساخت های لازم توسعه اشتغال عشایری در رفع مشکلات معیشتی این جامعه ارزشمند نقش موثری دارد و دولت تدبیر و امید، ظرفیت های قانونی مطلوبی برای افزایش معیشت عشایری در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله بهرامی»، امروز (یکشنبه 5 مرداد) در دیدار با نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تنوع بخشی به اشتغال عشایر و ایجاد اشتغال پایدار از تاکیدات سازمان امور عشایر است.

مدیر کل امور عشایر فارس افزود: ایجاد زیرساخت های لازم توسعه اشتغال عشایری در رفع مشکلات معیشتی این جامعه ارزشمند نقش موثری دارد و دولت تدبیر و امید، ظرفیت های قانونی مطلوبی برای افزایش معیشت عشایری در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: در این میان حسن نظر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این حوزه نیز قابل تقدیر است و  تسهیلاتی که برای  خشکسالی و زنجیره تولید گوشت قرمز از سال های قبل در نظر گرفته شده، امسال نیز تداوم خواهد یافت.

«محمد جواد عسکری»، نیز در این دیدار تاکید کرد: ساخت مجتمع دامداری از مطالبات عشایر است که باید مورد توجه و پیگیری قرار بگیرد.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی افزود: برخورداری عشایر از مجتمع دامداری در جهش تولید دامداران عشایری و ایجاد اشتغال پایدار در استان نقش بسزایی دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به هزینه پایین و تولیدات بالای دام جامعه عشایر ساخت مجتمع های دامداری الزامی است و نمایندگان منتخب ردم استان در مجلس شورای اسلامی برای ارتقای معیشت عشایری تلاش خود را به کار می بندند.

گفتنی است در این بازدید چهره به چهره، عشایر نیز به عنوان کردن مشکلاتی همچون، راه دسترسی، آب شرب انسان و دام، بهداشت و بیمه دام، تسهیلات، مجتمع دامداری و صندوق های خرد زنان عشایری را مطرح کردند و دستورات لازم برای پیگیری مطالبات عشایر این مناطق صادر شد.

کد خبر 953592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha