مزار شهدای بندر آستارا گلباران و عطرافشانی شد

به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب مزار شهدای شهرستان مرزی بندر آستارا گلباران و عطرافشانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، جمعی از مسئولان محلی آستارا به همراه خانواده های معظم شهدا و اعضای ستاد نماز جمعه امروز( یک‌شنبه، ۵ مرداد) به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب در مزار شهدای این شهرستان حاضر شدند و با آرمان های رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

 

حاضران با ذکر فاتحه و همچنین عطر افشانی و گلباران قبور شهدا یاد و خاطره تمامی شهیدان انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

 

حجت الاسلام «اصغر ابراهیمی» در این آیین با بیان اینکه شهدا چراغ هدایت جامعه هستند، اظهارکرد: ما بایستی مرام و منش شهدا را دستورالعمل کار خود قرار دهیم و همواره از حضور قدسی آنان مدد بجوییم و رهرو راه، اندیشه و مرام شهدا باشیم.

 

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران بندر آستارا افزود: تبعیت از ولایت فقیه، زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب و اهمیت دادن به نماز جمعه از سفارش های شهداست و باید رفتار و سلوک معنوی شهیدان برای نسل جوان تبیین شود.

 

وی با بیان اینکه اقتدار و عزت کنونی کشور ما با جانفشانی شهدا به دست آمده و ما باید قدردان راه و مرام شهدا باشیم، تصریح کرد: شهدا الگوی واقعی استقامت در حفظ ارزش های اسلامی هستند و در راه اعتلای کشور، خالصانه جانفشانی کردند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: زیر بار ظلم و ذلت نرفتن شهدا در کربلا و دفاع مقدس، از ویژگی های مشترک این دو واقعه تاریخی است و شهدا برای احیای اسلام از جان، مال و فرزندان خود گذشتند.

 

 

کد خبر 953605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha