پرداختن به معنویات امتیاز خبرگزاری شبستان است/رسانه دینی نباید از دشمن هراس داشته باشد

حجت الاسلام قابل گفت: خبرگزاری شبستان از نظر محتوایی از بقیه رسانه ها جلو بوده و دارای امتیاز است به لحاظ اینکه معنویات جایگاه خود را در این رسانه دارد.

حجت الاسلام «علی قابل» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در رسالت انبیا آنچه بیش از همه جلوه می کند ابلاغ است و انبیا الهی باید حقایق را به مردم می رسانند و رسانه ها هم با پسوند دینی باید همین خط و مشی را دنبال کنند به این معنا که ابلاغ حقایق و رساندن مطالب صحیح به مردم را داشته باشند.

 

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: رسانه ها صورت های مختلفی دارند و در قالب روزنامه، صدا و سیما، فضای مجازی و سایت ها فعالیت دارند که امتیاز رسانه های دینی به محتوایی است که به آن می پردازند و در واقع دریچه ای به عالم معنا هستند.

 

وی با اشاره به مهمترین وظیفه رسانه های دینی افزود: دنیا به شدت به جانب جاهلیت و ندانم کاری های بشری سوق یافته است و این امر هم معلول دست بازیگرانی است که منافع مادی خود را در این صحنه می بینند و از آن بهره برداری می کنند و گاهی هم خود دارای افکار شیطانی بوده و در میان مردم نشر می دهند که در این بین نقش رسانه های دینی باید این باشد که چهره بزک شده شیطانی را روشن کرده و مردم را از این فریب بزرگ مطلع کند.

 

حجت الاسلام قابل اعلام کرد: بعد از آنکه این قسمت را توانستند به مخاطب خود بفهمانند، آنگاه دریچه حقایق معنوی را به روی آنها باز کنند و این امر را تبیین کنند که بشر دارای 2 بُعد جسمانی و روحی و معنوی بوده و نیاز به مسائل روحی بیش از مسائل جسمی و شهوانی است و این کار رسالت سنگینی است و نیاز دارد کسی که می خواهد وارد این عرصه شود، مجهز به دانستنی های دینی باشد.

 

وی تصریح کرد: در مرحله دوم رسانه های دینی باید تاکتیک ها و راه های فریبی که دشمنان برای مخدوش کردن چهره حقیقت و خوب جلوه دادن دنیای مادی و حیوانی به کار می برند را بشناسند تا بتوانند آن نقش را برطرف کنند و در واقع سحر بازیگران عرصه سحرآمیز بیان و تصویر را ابطال کنند.

 

امام جمعه موقت قزوین گفت: وظیفه دیگری که رسانه های دینی دارند، مخاطب شناسی است و بدانند امروز با چه گروهی مرتبط است و امروز بیشترین کسانی که به رسانه ها رجوع دارند، نسل جوان هستند نسل جوانی که در سرگردانی و حیرت و در عین حال در قلیان هوا و هوس ها و افکار گوناگون دوره جوانی به سر می برند.

 

وی اضافه کرد: زمانه شناسی موضوع دیگری است که باید مورد توجه رسانه های دینی قرار گیرد و در کنار مخاطب شناسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

حجت الاسلام قابل به نقش رسانه های دینی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اشاره و اظهار کرد: در طول تاریخ انبیا یک تنه به جدال همه مخالفان و مشرکان می رفتند و نباید از کثرت دشمن ترسید چراکه قرآن باطل را مانند کف روی آب دانسته و آن را از بین رفتنی می داند.

 

وی تأکید کرد: رسانه دینی نباید از دشمن هراس داشته باشند و باید به رسالت و نقش خود بپردازد و خداوند متعال هم وعده داده است که پشتیبان حقیقت باشد و رسانه دینی باید اعتقاد به عنایت ها و امدادهای غیبی الهی داشته و انبوه دشمن در او ترس ایجاد نکند.

 

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به فعالیت خبرگزاری شبستان به عنوان رسانه دینی بیان کرد: بنده با خبرگزاری شبستان بارها مصاحبه هایی داشتم و قسمت هایی از کارهایشان را مشاهده کردم و از نظر محتوایی از بقیه رسانه ها جلو بوده و دارای امتیاز است به لحاظ اینکه معنویات جایگاه خود را در این رسانه دارد.

 

وی یادآور شد: ولی نباید این موضوع را انکار کنیم که امکانات این خبرگزاری به اندازه سایر رسانه ها نیست و به گستره مابقی رسانه ها فعالیت هایش منعکس نمی شود و به دلسوزان، مسئولان و کسانی که دلشان برای مسائل ناب اسلامی می تپد، واجب است کمک کنند اینگونه رسانه ها را رونق دهند.

 

حجت الاسلام قابل خاطر نشان کرد: انعکاس نیات مردم لازم است بیشتر در رسانه ها از جمله خبرگزاری شبستان مورد توجه قرار گیرد برای نمونه در مناسبت هایی مانند کمک مومنانه اگر نیات کسانی که در این اقدام مشارکت داشتند منتشر شود بسیار اثرگذار خواهد بود.

 

کد خبر 953722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha