‍ماسک با نرخ مصوب در اختیار داروخانه های دولتی قرار گیرد

ثمینی با تاکید بر ضروت اهمیت استفاده از ماسک برای کنترل بیماری کرونا، گفت: ماسک با نرخ مصوب دولتی در اختیار داروخانه های دولتی قرار می گیرد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمود ثمینی»  استانداری لرستان امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار داشت: همراهی و مشارکت مردم برای کنترل و مهار ویروس کرونا ضروری است.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک، افزود: با توجه به استقبال مردم از ماسک در  شرایط کنونی لازم است تمهیداتی برای جلوگیری از افزایش نرخ ماسک فراهم شود.

 

وی از توزیع ماسک با نرخ دولتی در داروخانه ها خبرداد و افزود: این طرح با هدف تثبیت قیمت و در دسترس بودن ماسک برای عموم انجام می شود.

 

 ثمینی بیان کرد: این طرح با همکاری دستگاه های مرتبط مثل سازمان صنعت معدن و تجارت و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لازم اجرایی می شود.

 

وی ادامه داد: سازمان صنعت معدن و تجارت تلاش کند تا پارچه مورد نیاز با قیمت و سهمیه دولتی را ضمن افزایش سهمیه برای استان پیگیری و سایر بخشهایی را که از دانشگاه علوم پزشکی مجوز دارند مثل کارگاههای کوچک را برای تولید ماسک با قیمت تمام شده ترغیب به تولید کنند.

 

ثمینی خاطرنشان کرد: کسانی هم که در خانه به تولید ماسک اقدام می‌کنند چنانچه مجوز لازم را از دانشگاه‌علوم‌پزشکی ندارند ، به این مرکز مراجعه کرده و راهنمایی های لازم و بسته های آموزشی را برای تولید استاندارد محصولات خود دریافت و مجوز لازم را اخذ کنند و با قیمت تعیین شده ماسک را در اختیار مردم قرار دهند.

 

وی تصریح کرد: ماسک های تولید شده با استاندارد لازم با سهمیه و قیمت دولتی در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفته تا با نظارت سازمان صنعت ،معدن و تجارت   با قیمت حداکثر ۱۵۰۰ تومان در اختیار مردم قرار گیرند.

کد خبر 953804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha