ارائه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای به 270 نفر

رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران گفت: از ابتدای سال جاری با وجود محدودیت های موجود به دلیل شیوع کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد ۲۷۰ نفر آموزش های مهارتی را دربخش های مختلف از مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهلران دریافت کردند.

«مجتبی عنبری» در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: 8 کارگاه آموزش مهارت فنی و حرفه ای در مرکز دهلران فعال است که از این تعداد 5کارگاه آموزشی ویژه مردان و 3 کارگاه ویژه زنان است.

 

وی افزود: 3 شعبه سیار ویژه دانش آموزان کار و دانش مستقر در بخش موسیان و خانه مهارت روستایی مستقر در بخش زرین آباد نیز فعالیت دارند.

 

عنبری تصریح کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دهلران در سال ۱۳۹۸ آموزش های خود را به تعداد یک هزار و ۱۰۰نفر در قالب ۲۱۰هزار نفر ساعت و در بیش از ۶۰ حرفه آموزشی متنوع ارائه کرده است.

 

رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران گفت: جامعه هدف آموزش های مهارتی گسترده است که از جمله آن ها می توان به کارجویان شهری و روستایی، دانش آموزان، دانشجویان، سربازان، مددجویان و متقاضیان بیمه بیکاری اشاره کرد.

 

وی عنوان کرد: در سال ۹۸ تمرکز آموزشی مرکز اغلب بر روی کارجویان، دانش آموزان و سربازان نیروهای مسلح بوده است و ۶۰۰ نفر کارجوی شهری و روستایی، ۱۹۰ نفر سرباز و ۸۰ نفر دانش آموز کار و دانش آموزش های مهارتی را تحت نظر مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهلران کسب کردند.

 

رییس مرکز فنی و حرفه ای دهلران یادآور شد: مرکز دهلران تعداد ۱۸ آموزشگاه آزاد را تحت پوشش دارد که متولی ارائه آموزش های مهارتی در بخش خصوصی هستند که در این حوزه ۵۰ نفر به عنوان موسس، مربی و مدیر آموزشگاه به صورت مستقیم فعالیت می کنند.

 

عنبری افزود: آموزش های ارائه شده توسط آموزشگاه های آزاد بیشتر در رشته های زیرگروه فناوری اطلاعات و رایانه، طراحی دوخت، مراقبت و زیبایی، شیرینی پزی و زبان انگلیسی هستند.

 

وی اظهار داشت: سال گذشته  در راستای آموزش نیروهای بومی جهت به کارگیری در صنایع نفت و پتروسیمی شهرستان دهلران، قرارد آموزشی جهت آموزش ۱۰۰ نفر از جوانان بومی شهرستان دهلران منعقد شد که در فاز اول تعداد ۵۰ نفر در حرفه جوشکاری سازه های فولادی و برقکار صنعتی آموزش های مهارتی را در مرکز دهلران کسب کردند.

 

رئیس مرکز فنی و حرفه ای دهلران خاطرنشان کرد: آزمون عملی پایان دوره این کارآموزان با حضور ناظر و نمایند شرکت برگزار شد و مورد تایید قرار گرفت و پس از آن کارآموزان مذکور برای طی فرایند جذب و به کارگیری به شرکت NGL۳۱۰۰ معرفی شدند.


 

کد خبر 953852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha