تعیین تکلیف کودکان بی سرپرست شهرستان شیراز با صدور شناسنامه

جمشیدی گفت: صدور شناسنامه برای کودکان بی سرپرست از اهمیت بسزایی برخوردار است که تعامل و جلسات ثبت احوال، دادستانی و بهزیستی را می طلبد تا تکلیف این کودکان به عنوان یک ضرورت اجتماعی در شهرستان شیراز مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علی عسگر جمشیدی»، امروز (دوشنبه 6 مرداد) در شورای ثبت احوال شهرستان شیراز با تاکید بر مقررات ثبت احوال در جامعه گفت:  ایجاد هر مشکل و بی توجهی در این حوزه منجر به وقوع ناهنجاری های اجتماعی فراوانی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز افزود: در این میان صدور شناسنامه برای کودکان بی سرپرست از اهمیت بسزایی برخوردار است که تعامل و جلسات ثبت احوال، دادستانی و بهزیستی را می طلبد تا تکلیف این کودکان به عنوان یک ضرورت اجتماعی مشخص شود.

وی اضافه کرد: روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز برای اطلاع رسانی مقررات ثبت احوال به جامعه و آگاهی بخشی به مردم آمادگی خود را اعلام می کند و از نیروی انتظامی فارس نیز تقاضا داریم تا در اسرع وقت، نتایج استعلام وضعیت کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را تعیین تکلیف و برای صادر شدن شناسنامه به ثبت احوال ارائه کنند.

جمشیدی تصریح کرد: تعیین تکلیف کودکان سرراهی و تحویل دادن آنها به اداره بهزیستی شیراز باید مورد توجه جدی باشد و از دادستان عمومی و انقلاب شیراز تقاضای همکاری برای مشخص شدن هویت نامعلوم کودکان بی سرپرست را داریم تا اطلاعات و دستورات لازم در این حوزه در اختیار بهزیستی و ثبت احوال قرار بگیرد.

وی با تاکید بر نقش دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر نظارت بر عملکرد بیمارستان های شهرستان شیراز گفت: لازم است تا در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی شیراز جزئیات آمار زاد و ولد و مرگ و میر در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت شهرستان را به طور دقیق رصد کند.

کد خبر 953898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha