ادامه مرگ روزانه ۲۰۰ کرونایی منجر به فوت چند صد هزار نفر می شود

حریرچی گفت: واکسن کرونا تا تابستان سال آینده در دسترس نخواهد بود و اگر تعداد فوتی ها روزی ۲۰۰ نفر ادامه یابد، شاهد فوت چند صد هزار نفر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان «ایرج حریرچی» با تاکید بر اینکه عرضه واکسن کرونا برای مقابله با ویروس کرونا می باشد ولی این واکسن حداقل تا سال آینده در دسترس قرار نخواهد داشت، گفت: اگر روند فوت روزانه 200 بیمار کرونایی ادامه پیدا کند، شاهد فوت چند صد هزار نفر خواهیم بود که زیبنده کشور ایران نیست.

 

معاون کل وزارت بهداشت افزود: اگر واکسن کرونا در عرض 18 تا 24 ماه کشف و عرضه شود، شاهکاری در عرضه خود خواهد بود. سالهاست که دنیا درگیر ایدز و مالاریا می باشد اما هنوز واکسن آن عرضه نشده است بلکه باید ما رفتارمان را به طرز قابل قبولی تغییر دهیم تا شاهد نتیجه ای مطلوب باشیم.

 

وی با بیان اینکه ماسک زدن از 15 تیر ماه اجباری شد، گفت: نتیجه اقدامات در آخر شهریور مشخص خواهد شد و هم اکنون شاهد این هستیم که پوشش ماسک به 70 درصد رسیده است ولی این میزان هم کافی نیست و باید حداقل 90 درصد مردم در هنگام خروج از خانه و بازگشت به خانه ماسک بزنند.

 

حریرچی با تاکید بر اینکه بسیاری از اطلاعاتی که هم اکنون در مورد ویروس کرونا منتشر می شود به صورت درست و نادرست و یا آمیخته با هم است، گفت: بیشتر اطلاعاتی که در خصوص کرونا ویروس منتشر می شود، غلط هستند و واکسن کرونا به زودی در اختیار همگان قرار نخواهد گرفت چرا که کشور آمریکا یک میلیارد و 200 میلیون دلار برای پیش خرید واکسن کرونا هزینه کرده است و هم اکنون یکی از دغدغه های سازمان بهداشت جهانی چگونگی توزیع واکسن کرونا پس از تولید آن در دنیا می باشد.

 

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه هیچ دارویی چه شیمیایی و چه گیاهی در مقابله با کرونا ویروس تاثیر قابل توجهی نداشته است، گفت: در ابتدای شیوع کرونا ویروس شاهد بودیم که قیمت لیمو چند برابر شد اما مهمترین نکته در مورد مقابله با کرونا ویروس شست و شوی مرتب دست ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک می باشد.

 

وی در خصوص برگزاری کنکور سراسری گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری خود را اعلام کرده و اعلام شد داوطلبان کنکور سراسری از شهر خود خارج نی شوند و فاصله داوطلبان در جلسه کنکور افزایش پیدا کرده است و داوطلبان مشکوک نیز در محلی مخصوص آزمایش می دهند.

 

وی با تاکید بر اینکه پاییز و زمستان شرایط ما پیچیده تر و سخت تر خواهد بود، گفت: پیش بینی ها این است که اگر 95 درصد مردم از ماسک استفاده کنند، شاهد شرایط بهتری هستیم ولی هم اکنون که استفاده کاملی از ماسک نداریم، نمی توانیم برای آینده پیش بینی درستی داشته باشیم.

 

حریرچی افزود: بیماران قلبی عروقی و یا افراد چاق در صورت ابتلا به کرونا اکسیژن کمتری دریافت می کنند و بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند هرچند ما جوان هایی را نیز داشته ایم که پس از ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

وی در خصوص تزریق واکسن آنفولانزا نیز گفت: تزریق این واکسن به همه توصیه نمی شود، هرچند امسال چند برابر سال گذشته واکسن وارد کشور خواهد شد. 
 

کد خبر 953953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha