رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم سوگواری ماه محرم امکان پذیر است

ترقی گفت: همان گونه که در بسیاری از مراکز و اماکن عمومی مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی حضور می یابند، یقینا در مراسم مذهبی مردم مقیدتر هستند تا این موارد را رعایت و بتوانند با رعایت مسایل بهداشتی مراسم مذهبی را برگزار کنند.

«حمیدرضا ترقی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برگزاری مراسم ماه محرم با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: مراسم محرم انرژی و پتانسیلی را برای شیعیان و حتی غیر شیعیان به وجود می آورد که این وحدت و انسجام و انرژی گرفتن راه را برای مبارزه طولانی با دشمنان انسانیت و حقیقت تقویت می کند.

 

عضو حزب موتلفه اسلامی افزود: مراسم عزاداری ماه محرم و صفر برای مسلمانان یک تجدید قوا برای مقاومت بیشتر در برابر دشمن و مقابله همه جانبه با توطئه های دشمن تلقی می شود.

 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم در این ایام با استفاده از فرصتی که برای مراسم مذهبی به وجود می آید، یاد الگوی آزادگی را گرامی می دارند و با تاسی به مقاومت و ایستادگی امام حسین (ع) و یاران ایشان در راه حق و پافشاری بر مبانی ارزشی و دینی الهام می گیرند تا بتوانند روحیه مقاومت را در خود برای مقابله با دشمن افزایش دهند.

 

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: ماه محرم نقش بسیار موثری در تحقق انقلاب اسلامی و تداوم آن و به نتیجه رسیدن نظام جمهوری اسلامی دارد و نمی توان آن را فراموش یا کمرنگ کرد.

 

ترقی خاطر نشان کرد: بر همین اساس به نظر می رسد با توجه به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در این نوع مراسم کاملا امکان پذیر است، همان گونه که در بسیاری از مراکز و اماکن عمومی مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی حضور می یابند، یقینا در مراسم مذهبی مردم مقیدتر هستند تا این موارد را رعایت و بتوانند با رعایت مسایل بهداشتی مراسم مذهبی را برگزار کنند و عنایات امام حسین (ع) نسبت به عزاداران موجب می شود تا این ویروس نتواند به عزاداران حسینی در طی ماه های سوگواری لطمه و آسیبی برساند./

 

کد خبر 953960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha