کاهش حضور و ترددهای غیر ضروری با راه اندازی سامانه خودکار در دادگستری

علی اکبر گروسی گفت: با راه اندازی سامانه خودکار در دادگستری استان شاهد کاهش تردد و حضور های غیر ضروری در این ایام کرونایی را خواهیم بود.

«علی اکبر گروسی» در گفتگو با خبرنگار شبستان از ارومیه گفت: در راستی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد های غیر ضروری مردم به دادگستری،  سامانه خودکاربری ثبت لوایح و ثبت دادخواست و شکوائیه و دعاوی اعتراضی در این سازمان راه اندازی شد.

 

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: با راه اندازی این سامانه کاهش حضور و ترددهای غیر ضروری مراجعان به خصوص وکلا، بستر لازم برای خودکاربری کردن امور قضایی و اداری با استفاده از فناوری های نوین اطلاعات زمینه سازی و فراهم می شود.

 

وی با بیان اینکه این امکانات از نیاز های مهم دادگستری بود که راه اندازی آن مصادف با همهمه کرونایی در استان بود، تصریح کرد: در این سامانه اطلاعات خودکاربری ثبت لوایح و ثبت دادخواست و شکوائیه و دعاوی اعتراضی بدون حضور فیزیکی  انجام می گیرد.

 

این مسئول اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند تمام امور خود را از طریق سامانه adliran.ir بدون حضور در دفاتر خدمات قضایی و به صورت مستقیم ثبت و به حوزه های قضایی (رییس یا دادستان) ارسال کنند.

 

گروسی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم که استفاده از این سامانه به درستی در بین مراجعین فرهنگسازی شود.

کد خبر 954017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha