پایان عملیات برداشت غلات در شهرستان نی ریز

بصیری از افزایش ۱۳ درصدی گندم تحویلی نی ریز به سیلوی بختگان در مقایسه با سال زراعی قبل خبر داد و گفت: عملیات برداشت غلات در این شهرستان همه ساله از نیمه اول خرداد ماه با محصول کلزا شروع می شود و در اواخر تیرماه با محصول گندم پایان می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «علیرضا بصیری»، امروز (دوشنبه ۶ مرداد) از افزایش 13 درصدی گندم تحویلی نی ریز به سیلوی بختگان در مقایسه با سال زراعی قبل خبر داد و گفت: عملیات برداشت غلات در این شهرستان همه ساله از نیمه اول خرداد ماه با محصول کلزا شروع می شود و در اواخر تیرماه با محصول گندم پایان می یابد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز با اشاره به اینکه به دلیل افزایش بارندگی ها سطوح قابل برداشت گندم و جو نسبت به سال زراعی قبل به ترتیب 13 و 29 درصد افزایش داشته است افزود: در سال زراعی جاری برداشت یک هزار و 264 هکتار گندم، 2 هزار و 145 هکتار جو و 27 هکتار کلزا با 30 دستگاه کمباین و هفت گروه نظارتی به صورت مکانیزه انجام شد.

به گفته وی میزان تولید گندم، جو و کلزای شهرستان نی ریز به ترتیب پنج هزار و 688، 6 هزار و 240 و 27 تن بوده است که مقدار یک هزار و 699، یک هزار و 495 و 20 تن از این محصولات، تحویل سیلوی بختگان شده است. 

کد خبر 954136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha