پیش بینی افزایش  دمای هوا در دهلران به   53 درجه سانتیگراد

رئیس اداره هواشناسی دهلران گفت:پیش بینی می شود امروز دمای هوای شهرستان دهلران به 53 درجه سانتیگراد خواهد رسید و این در حالی است که روزگذشته 52درجه سانتیگراد به ثبت رسیده است.

«محمد پاریاب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: ورورد سامانه پر ارتفاع جنب حاره سبب افزایش دما شده در این شهرستان شده است و طی روز گذشته دما 52 درجه برای اولین بار در شهرستان در سال جاری ثبت شد.

 

وی بیان اینکه این وضعیت گرما تا اواخر هفته  جاری ادامه خواهد داشت، گفت: امروز علاوه بر افزیش دما شاهد رطوبت هوا در شهرستان هستیم و بارندگی به صورت پراکنده در بخش هایی از شهرستان از امروز تا پنج شنبه اتفاق خواهد افتاد.

 

رئیس اداره هواشناسی دهلران یادآور شد:باتوجه به بالا رفتن دمای هوا توصیه می شود که کشاورزان، کارگران فضای سبز و.. هنگام شب یا صبحگاهان اقدام به آبیاری کنند.

 

با افزایش دما در شهرستان دهلران، مدیریت بحران استان ایلام، به منظور صرفه جویی در مصرف برق فعالیت تمامی ادارات در سطح  این شهرستان‌ را از ساعت ۶:۳۰ لغایت ۱۳:۳۰ تعیین کرد.

 

دمای هوا در شهرستان های مهران و دهلران به دلیل نزدیک بودن به مرز کشور عراق در فصل تابستان به بالای52درجه سانتیگراد می رسد.

کد خبر 954196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha