نماز عید قربان در مصلی صومعه‌سرا برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: نماز عید قربان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با گرامیداشت دهه ولایت و امامت اظهار کرد: از روز عیدسعید قربان تا عیدسعید غدیرخم به‌عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه یکی از اعیاد بزرگ در اسلام که برای هدایت انسان‌ها راهگشاست عید غدیرخم است افزود: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام مسیر زندگی انسان‌ها را به وسیله انتصاب امام علی(ع) مشخص کرد.

 

وی با اشاره به اقامه نماز عید قربان در صبح عید گفت: نماز عید قربان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تعداد محدود در مصلی نماز جمعه شهرستان برگزار می‌شود و به دلیل اینکه عید قربان روز جمعه است دیگر نماز جمعه اقامه نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه عید قربان عید طاعت و بندگی خداوند متعال است تصریح کرد: عید قربان یکی از مهمترین اعیاد اسلامی است و زمینه بندگی مومنان راستین و وحدت بین مسلمانان جهان را فراهم می‌کند.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه عید قربان روز بسیار بزرگی است که پروردگار متعال در آن روز درس‌های مختلفی برای پیدا کردن مسیر زندگی به بندگان خود می‌دهد خاطرنشان کرد: عيد قربان عيد نزديک شدن دل هايي است كه به قرب الهي رسيده‌اند و جشن تقرب عاشقان و بندگان مصلح خدا و روز اوج بندگی و تجلی ایثار ابراهیمی است.

 

وی با بیان اینکه هر روزی که انسان بین حق و باطل، درستی و نادرستی و غریزه و وظیفه بتواند فرق قائل شود و درست‌ترین را انتخاب کند، آن روز عید است اظهار کرد: عید قربان جلوه‌ای باشکوه و زیبا از تعبد انسان‌ها در برابر خالق هستی است.

کد خبر 954202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha