هر جا به نسل جوان اعتماد شد مساجد موفق شدند/ جوانان مسجدی میدان‌دار مقابله با کرونا هستند

حجت‌الاسلام ذاکری گفت: به اقتضای کار تبلیغی و خطابه‌ام در مساجد بسیاری در کشور حضور یافتم و تاسف زیادی خوردم از حضور کم‌رنگ جوانان در کادر مدیریتی مساجد؛ در واقع، جای نسل جوان در میان هیئت امنای برخی از مساجد خالی است.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد علی ذاکری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بار دیگر اهمیت توجه و میدان دادن به نسل جوان را به مسئولان و مردم نشان داد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر سمت های مهم را به جوان ترها سپردند که امیدواریم این رویکرد در میان همه مسئولان فراگیر شود.
 


این کارشناس در حوزه دین افزود: همه دیدند که جوانان مسجدی چگونه میدان دار مقابله با ویروس کرونا بودند و اگر اشتباه مسئولان در اعلام وضعیت عادی در کشور نبود، اشتباهی که موجب شد فعالیت مساجد و هیئت های مذهبی در مقابله با کرونا کاهش یابد، اکنون شاهد گسترش ناراحت کننده ابتلای مردم به این بیماری نبودیم

 

وی اضافه کرد: کرونا به بسیاری از مدیران مساجد نیز نشان داد که باید اعتماد بیشتری به نسل جوان کنند و هرجا این مهم اتفاق افتاد این خانه های خدا موفق بودند.

 

ذاکری تاکید کرد: به اقتضای کار تبلیغی و خطابه ام در مساجد بسیاری در کشور حضور یافتم و تاسف زیادی خوردم از حضور کم رنگ جوانان در کادر مدیریتی مساجد؛ در واقع، جای نسل جوان در میان هیئت امنای برخی از مساجد خالی است چرا که برخی افراد، باور دارند که تا زنده هستند باید در سمت هیئت امنا باشند.

 

وی افزود: ائمه جماعات کهنسال نیز می توانند حضور خود در مساجد را به یک نوبت در روز محدود کنند و اجازه حضور ثابت یک روحانی جوان به عنوان امام جماعت را صادر کنند. متاسفانه برخی از مساجد پس از درگذشت امام جماعت شان که حاضر نبودند در دوره حیات شان، به یک‌ طلبه جوان تر اجازه فعالیت دهند دچار مشکلات بسیاری شدند.

 

این کارشناس در حوزه دین در پایان یادآور شدکسی راضی نیست امام جماعتی را که چند دهه از عمرش را صرف موفقیت یک مسجد کرده به یک باره کنار بگذارد، ولی از سوی دیگر نمی توان دست روی دست گذاشت و شاهد سردرگمی مسجدی پس از درگذشت امام آن بود. همیشه باید کادرسازی را به موقع و قبل از وقوع بحران و مشکل، انجام داد، کاری که البته در بسیاری از مساجد به خوبی انجام شده است.

 
 
 
 
 
 
 
کد خبر 954207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha