خبرگزاری شبستان جوانان را با ظرفیت ویژه فرهنگی، دینی و معرفتی مساجد آشنا کند

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به کارکردهای رسانه های دینی در جامعه گفت: خبرگزاری شبستان به عنوان رسانه حامی مساجد، جوانان را با ظرفیت ویژه فرهنگی، دینی و معرفتی مساجد آشنا کند.

حجت الاسلام والمسلمین «احمد فرخ‌فال» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، در تبیین اهمیت و جایگاه رسانه دینی در شرایط فعلی جامعه خاطرنشان کرد: نقش رسانه دینی به ویژه رسانه ای که مربوط به نهاد مساجد است ویژه تر بوده و کار در این رسانه باید دقیق تر و حساب شده تر باشد.

 

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که از گذشته تا به امروز مساجد پناهگاه انسان های حقیقت جو بوده است، افزود: امروز با توجه به شرایطی که ناشی از ویروس منحوس کرونا در سراسر جهان به وجود آمده استفاده از تمام ظرفیت های نهاد مسجد را غیر ممکن ساخته است که این مسأله نیازمند دقت است.

 

وی تصریح کرد: به عقیده من رسانه ای همچون شبستان که حول محور مساجد فعالیت می‌کند می‌تواند خلأهایی که ناشی از تعطیلی برای برخی کارکردهای مسجد به وجود آمده را پر کند و در این شرایط ویژه، نقش مهمی را ایفا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرخ‌فال با بیان این که برنامه های آموزشی، فرهنگی و تربیتی که در مساجد انجام می شده می‌تواند از طریق خبرگزاری شبستان به صورت مجازی دنبال شود، خاطرنشان ساخت: البته این برنامه ها باید به گونه ای جذاب و جالب باشد که بتواند آن خلأها را پر کند.

 

استاد سطح عالی حوزه یادآور شد: امیدواریم مساجد به عنوان مهمترین پناهگاه انسان های مؤمن در این زمان هم بتواند نقش مؤثر خودش را نشان بدهد چون اگر مساجد به عنوان پایگاه مباحث اجتماعی، دینی و معرفتی قرار بگیرد، دشمنان به راحتی نمی‌توانند در بین جوانان ما رخنه کنند.

 

وی بیان داشت: بی شک مسجد ظرفیتی فراتر از برگزاری نماز جماعت دارد و به عقیده من اگر امروز چهره دلبرای مساجد خصوصا در قشر نوجوان و جوان روشن تر از گذشته متبلور شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی آنها حل خواهد شد و آینده روشنی را پیش روی آنها خواهیم دادید از این رو امیدواریم شما در خبرگزاری شبستان نیز بتوانید با ایجاد امید در مردم کاری کنید تا از این ظرفیت بزرگ بیشتر استفاده کنند.

کد خبر 955537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha