مرحله دوم کمک های مومنانه در سطح کانون های مساجد اجرا می شود/ توزیع گوشت قربانی در مناطق محروم استان

حجت الاسلام چراغی پور گفت: جمع آوری و توزیع در قالب اجرای مرحله دوم طرح ملی راهکار در سطح کانون های مساجد استان به منظور کمک به افراد آسیب دیده از کرونا و محرومان اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(11 مرداد) در گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: مراحل بعدی کمک مومنانه پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص انجام مراحل بعدی مواسات و رزمایش کمک مومنانه در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه در راستای کمک به افراد آسیب دیده از کرونا طرح ملی راهکار به نحو شایسته ای در سطح کانون های مساجد استان برگزار شد، افزود:  ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، هماهنگی لازم را با تمامی مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در راستای اجرای مرحله دوم کمک های مومنانه به عمل آورده است.

 

وی تصریح کرد: در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه و در قالب اجرای مرحله دوم طرح ملی راهکار،  با همکاری  سایر دستگاه ها و نهادهای اجرایی و مراکز فعال در سطح مساجد نسبت به جمع آوری نذورات نقدی و  غیر نقدی خیرین، نیکوکاران و اقشار مختلف مردم  اقدام می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد:  کمک های مومنانه مردم خیر و نیکوکار استان پس از جمع آوری در اسرع وقت در سطح مناطق محروم از جمله مناطق روستایی و عشایری استان و به ویژه در مناطق مرزی استان و همچنین مناطق حاشیه ای شهرها توزیع خواهد شد.

 

چراغی پور با بیان اینکه شیوع ویروس منحوس کرونا، مشکلات اقتصادی و معیشتی را برای برخی از هموطنان عزیز به وجود آورده است، گفت: وظیفه انسانی  هر کسی است که در حد توان و  وسع خود، در این طرح ملی کمک مومنانه، اقشار آسیب دیده از کرونا و نیازمندان جامعه را یاری کند و  به کمک هم نوعان، نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا بشتابد.

 

وی افزود: ما هم در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با راه اندازی مراکز پذیرش کمک های مومنانه  در جوار مساجد  نسبت به جمع آوری کمک های مردمی اقدام خواهیم کرد و کمک های جمع آوری شده نیز با نظارت ائمه جمعه و جماعات مساجد  بین نیازمندان محلات و مناطق مختلف استان توزیع می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با دعوت از  اقشار مختلف مردم، خیرین و نیکوکاران  برای شرکت در این امر حسنه و خداپسندانه، ابراز کرد:  کمک کردن به هم نوع  با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام و ائمه اطهار (ع)  بسیار با برکت و دارای اجر اخروی و دنیوی است و  به ویژه که در ایام ذی الحجه هم قرار داریم، اجر این امر حسنه چندان برابر خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری  مساجد استان ایلام تا پایان ذی الحجه از آمادگی لازم برای جمع آوری کمک های مردمی برخوردار هستند و در این راستا نیز اولین مرحله اهدای  نذری گوشت قربانی را در ایام ذی الحجه در طول هفته جاری،  با هماهنگی انجام شده با موسسه  خیریه حضرت خدیجه(س) قم  در مناطق محروم استان ایلام انجام خواهد شد.

 

کد خبر 955493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha