جشن‌های دهه امام و ولایت در فضای مجازی برگزار شود

سیدمحمدی با بیان اینکه باید از برگزاری هرگونه مراسمی که موجب تجمع می‌شود، خودداری کنیم گفت: باید برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار شود تا مردم در یک جا تجمع نکنند و موجب تسریع ویروس کرونا نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «سیدجلال سیدمحمدی» صبح امروز(سه‌شنبه، 7مرداد) در جلسه برنامه‌ریزی اعیاد مذهبی پیش رو که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد اظهار کرد: در شرایط سخت و بحرانی باید خود را در مسیر تعالی که یکی از اهداف ماست، قرار دهیم.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه چند روزی است که شاهد افزایش بیماران کرونایی در سطح شهرستان هستیم افزود: مدت طولانی بود که شاهد کاهش بیماران در شهرستان و سیر نزولی بودیم اما بیش از یک هفته است که با آمار فزاینده‌ای مواجه هستیم.

 

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام تاکید بر حفظ جان مردم دارد و هرگونه برنامه‌ای که جان مردم را به مخاطره بیندازد در شرایط فعلی سخت و نگران کننده است گفت: هر چند که عید قربان و غدیر دو عید بزرگ هستند اما باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اولویت باشد.

 

سیدمحمدی با بیان اینکه باید از برگزاری هرگونه مراسمی که موجب تجمع می‌شود، خودداری کنیم تصریح کرد: باید برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار شود تا مردم در یک جا تجمع نکنند و موجب تسریع ویروس کرونا نشوند.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه دعای روز عرفه در فضای مجازی و از طریق بلندگوهای مساجد پخش شود خاطرنشان کرد: بحرانی را پشت سر گذاشتیم که نماز جماعت جمعه و حج هم تعطیل شد و بالاتر از این نداریم و اکنون سلامت جان مردم برای ما در اولویت است.

 

وی با بیان اینکه در خصوص قربانی کردن اطلاع‌رسانی شود تا با مشکل مواجه نشویم اظهار کرد: پخش فیلم‌ها و تبلیغات میدانی را مدنظر قرا دهیم تا از تجمعات خودداری شود و به خطر افتادن جان مردم مهیا نشود.

 

در ادامه «حامد ابراهیمی» افزود: وضعیت عمومی سلامتی در استان و شهرستان در وضعیت خطرناک است و ستاد کرونا رسما اعلام وضعیت قرمز نداشته اما وضعیت موجود نشان از هشدار دارد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان صومعه‌سرا با بیان اینکه اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری در شهرستان از سه ماه گذشته بیشتر است گفت: بر اساس آخرین دستورالعمل‌ها برگزاری هرگونه تجمع ممنوع است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت اعیاد پیش رو بهتر است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هم به اجرای این برنامه‌ها برسیم و هم کمترین مخاطرات را داشته باشیم.

 

ابراهیمی با بیان اینکه هر فردی که ماسک می‌زند و فاصله یک و نیم متری را رعایت می‌کند تا 75 درصد نسبت به عدم دریافت ویروس کرونا پوشش داده می‌شود خاطرنشان کرد: هر یک فرد مبتلا اگر رعایت نکند بین 250 تا 400 نفر را مبتلا می‌کند و  اگر همان فرد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید 2 ونیم نفر را مورد خطر قرار می‌دهد.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان صومعه‌سرا با اشاره به اینکه باید عملکرد ما مسئولان به نوعی الگو باشد اظهار کرد: اگر قرا شد پروتکل جدیدی ابلاغ شود باید آن پروتکل‌ها رعایت شود.

کد خبر 954223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha