۲۰۰ بیمارستان کشور به بیماران کرونایی اختصاص یافته است

جان بابایی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ بیمارستان کشور برای ارایه خدمات بیمان کرونایی در نظر گرفته شده است و اگر ظرفیت بیمارستانی پر شود، سایر بیمارستان ها جایگزین آنها خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «قاسم جان بابایی» در نشست ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران حوزه سلامت گفت: ایران دارای 18 هزار خانه بهداشت و 5 هزار مرکز درمانی می باشد که این شبکه بهداشتی نیازمند تقویت می باشد.

 

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: شبکه بهداشت که در دل خانه های مردم رفته است، باید تقویت شود چرا که هرچه میزان خدمات سرپایی ما توسعه پیدا کند، میزان بستری ها و هزینه های سلامت پایین می آید.

 

وی با بیان اینکه 200 بیمارستان در سراسر کشور برای ارایه خدمات به بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، گفت: اگر ظرفیت بیمارستانی پر شود، بیمارستان های دیگری به بخش خدمات دهی به بیماران کرونایی اضافه می شود و در تهران هم اکنون شش تا هفت بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونا در نظر گرفته است که هم اکنون بیش از هزار بیمار کرونایی در آنها بستری هستند و به مردم ارایه خدمات می دهند، هرچند مردم به جای گرفتن خدمات در بیمارستان علاقه دارند تا در منزل خدمات بگیرند.

 

وی افزود: تقویت خدمات سرپایی و ایجاد زیرساخت های بزرگ می تواند در سلامت مردم نقش بیشتری داشته باشد.

 

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه دنیا با شیوع کرونا ویروس دستخوش تغییرات زیادی شده است، گفت: ما شاهد این بودیم که کرونا ویروس برخی اقتصادها را به لرزه درآورد و توریسم سلامت در دنیا دستخوش تخریب شد به طوری که بیماری کرونا کل سیستم توریسم را دچار زیان کرد و ما باید بتوانیم از این بحران درس بگیریم.

 

وی افزود: همه بیمارستان هایی که خدمات غیر کرونایی می دهند، اگر مریضی با سایر بیماری ها و مشکلات به آنها مراجعه کرد و کرونای وی نیز مثبت شد موظف اند تا آن را پذیرش کنند، گفت: هم اکنون همه بیمارستان ها بخش کرونای اتفاقی دارند تا به این بیماران خدمات بدهند.

 

جان بابایی گفت: دو هزار دستگاه ونتیلاتور از شرکت های دانش بنیان پیش خرید شده است و مجموعا ما شرایط خوبی در حوزه تولید ماسک و تجهیزات کمک پرستاری داریم.

 

وی با بیان اینکه من همه استان ها را برای ارایه فعالیت ها بازدید کرده ام، گفت: هم اکنون مراکز 16 ساعته بیماران کرونایی در تمام استان ها فعال هستند ولی یکی از مواردی که منجر شد که ما شاهد فوتی های زیادی در حوزه کرونا باشیم، دیر مراجعه کردن بیماران کرونایی برای درمان است و اگر زودتر مراجعه کنند، بازیابی سلامت آنها راحت تر خواهد بود.

 

جان بابایی در خصوص بستری شدن بیماران کرونایی افغانی در ایران گفت: تمام بیماران کرونایی اتباع که نیازمند بستری هستند، پذیرش شده و به آنها خدمات دهی انجام می شود.

 

وی در خصوص میزان آمادگی ایران برای فصل پاییز و زمستان در مبارزه با بیماری کرونا و آنفولانزا گفت: بنا داریم حداقل 25 تا 30 درصد ظرفیت درمان کشور را برای بیماران کرونایی نگه داریم و در کنار آن در نظر داریم با تقویت خدمات سرپایی و تغییر الگوی رفتار و سبک زندگی بتوانیم از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کنیم.

کد خبر 954303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha